Ungdomsutbyte har tyvärr inte utförts på två år, på grund av koronapandemin.

Nu finns det massor av ungdomar som vill utföra ungdomsutbyte, och många klubbar satsar på att skicka två studenter.

Det är nu upp till oss alla att lyfta fram ungdomsutbytet så mycket som möjligt, med så många utbyteselever som möjligt, så att vi kan få igång utbytet så snart pandemin avtar, och säkra utbyten kan utföras.

Youth Exchange Multi-Distrikt anordnar:
Webinar om ungdomsutbyte
Onsdag 28.4.2021 från 18:00 till 19:30

I webinaret berättar de som i olika tider har varit rotary-utbyteselever sina erfarenheter, om hur utbytet påverkat deras liv och karriärval. Dessutom förklarar två rotary-klubbar, erfarenheter av ungdomsutbyte som bästa klubbaktivitet, samt två familjer berättar deras upplevelse som värdfamilj för en ung utbyteselev.

Webinaret bandas in, så senare kan händelsen användas för att marknadsföring av ungdomsutbyte.

Alla rotarianer önskas delta i webinaret. Du är även välkommen att bjuda in alla ungdomar och bekanta, som är intresserade av rotary ungdomsutbyte.

Delta i webbseminariet direkt via klick på länken: https://docs.google.com/document/d/1F5hQErC-dCSUWuLXfptBjPSiOWB4fM_Pe6ck7y0x6yQ/edit?usp=sharing

Länken fungerar till exempel med en webbläsare från Google. Framträdanden börjar precis kl. 18.00, så vi önskar att du är inne senast 17.55.

På grund av stort antal deltagare, håll mikrofonen stängd under hela webinaret, ifall du inte uppträder. Chatten är också bra att följa, och dit kan sändas frågor.

VÄLKOMMEN, så syns vi i webinaret!

Antti Salminen
E-mail: chair@rye.fi