Rotary Fellowships

Du vet väl att Rotary erbjuder mycket mera än frukost-, lunch- eller kvällsmöten?

Inom Rotary finns en stor mängd olika möjligheter att idka hobbyn och nätverka i större eller mindre grupper. Det finns tiotals grupper som väntar på att du skall ansluta dig, och du kan också grunda nya, bara du får ihop 25 tilltänkta medlemmar från fem olika länder intresserade av just det ämnesområdet.

Nu när sommaren kommer, om än med reservationer för coronan, finns det grupper för dig som t.ex. fiskar, golfar, seglar, kör motorcykel, fågelskådar, eller provar whisky eller viner. Liksom många andra grupper.

Också lokala svamp- eller bärutflykter med egna klubbmedlemmar kan vara en nyckel till nya naturupplevelser för dig.

Kom med i grupperna och uppmuntra andra att delta. Grunda nya grupper, endera officiella internationella eller inofficiella lokala. Samlas, ordna evenemang, berätta era stories på sociala medier och på klubbens eller distriktets hemsida. På så sätt kan vi göra bilden av oss rotarianer mera mångsidig och de möjligheter medlemskapet öppnar.

Någon gång kommer den dag då vi igen kan samlas till veckomöten i klubben, till konferenser och grupper. Då kan vi berätta om kamratskapsgrupperna, om nya vänner och upplevelser vi haft.

Kämpa på i vardagen! Sköt om er, sköt era hobbyn!