Karta Otillgänglig

07.07.2018 - 21.07.2018
12:00 f m

Music and Photography – internationellt läger för unga i Kides

Rotaryklubben i Kides ordnar den 7.7 – 21.7.2018 ett temaläger för unga på ortens folkhögskola. I lägret deltar unga i åldern 17-20 från olika delar av världen, i huvudsak från Europa, men också från t.ex. USA och Taiwan.

Ungdomarna tillbringar den första veckan på folkhögskolan i Kides. Programmet följer temat MUSIC AND PHOTOGRAPHY med bl.a. undervisning i musik och fotografering, och utflykter exempelvis till Koli, den avkopplande gemenskapen vid konserterna inte att förglömma. Lägret ordas samtidigt med Kitee International Music and Art Festival, och lägerdeltagarna är inbjudna till konserterna. Den andra veckan är familjevecka, och programmet ordnas av de värdfamiljer som Rotary vidtalat.

Alla rotarianer med vänner är välkomna till ett gemensamt evenemang på söndagen den 15 juli kl. 15 till folkhögskolan, Kitee Kansanopisto, Opistotie 7 i Kides.