YHTEINEN HARRASTUS YHDISTÄÄ ROTAREITA

Rotary yhdistää toiminnan ihmisiä – People of Action. Rotaryn tavoitteena on tehdä maailmasta parempi paikka, ja se usein tarkoittaa myös itsemme ja ympäristömme muuttamista. Ystävät ovat aktiiviselle henkilölle tärkeitä. Heidän kanssa on helppoa  keskustella ideoista ja myös toteuttaa niistä parhaat ja toimivimmat.

Tarton Hansa Rotaryklubilla on tahto muuttaa maailmaa, jotta se olisi huomenna parempi paikka kuin tänään. Siksi rotaryklubi etsii ja tukee nuoria kykyjä. Tämä toiminta on luonnut myös monenlaisia erilaisia toveruussuhteita. Jotkut, jotka aloittivat vapaaehtoisina urheilukilpailuissa, harjoittelevat ja kilpailevat nyt yhdessä. Toisten oli hankittava kulttuurimarkkinointitaitoja hyväntekeväisyyskonserttien järjestämiseksi, ja heistä on tullut ystäviä, jotka yhdessä järjestävät erilaisia tapahtumia ja nauttivat kulttuurista.

Tämä sama tapahtuu muuallakin: piirissä ja kansainvälisellä tasolla. Rotary yhdistää ihmisiä.

Rotareiden erilaiset toveruusryhmät tarjoavat jännittäviä vaihtoehtoja liittyä erilaisiin harrastusryhmiin. Mikä olisi sen kansainvälisempää ja kiinnostavampaa kuin ryhmä, joiden eri puolilta maailmaa olevia jäseniä yhdistää jokin yhteinen intohimo, harrastus, jonka parissa he tapaavat, jakavat tietoa ja yhdessä nauttivat harrastuksestaan.

Osallistuminen Rotary Fellowships -ryhmään on hauska tapa saada ystäviä kaikkialta maailmasta. Se on myös keino syventää harrastusta tai jopa ammattia. Jäsenyys on yleensä avoinna kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle rotarille. Nämä toveruusryhmät kattavat alueita Rotaryn historiasta joogaan. Tallinnan Rotaryklubin jäsen Viktor Hütt kertoo olevansa kiinnostunut monista Rotaryyn liittyvistä aiheista. Erityisesti häntä kiinnostaa historia. Viktor Hütilla itsellään on laaja arkisto Viron Rotaryn historiasta. Viktor sanookin: ”Jos tiedät, että tällaisia ryhmiä on, tutustu vaikka Rotaryn kiinnostavaan historiaan. Se on jännittävää.”

Jos et vielä löytänyt itseäsi kiinnostavaa toveruusryhmä, toiminnan ihmisenä voit itse perustaa sellaisen. https://rotary.qualtrics.com/jfe/form/SV_cSG6yQFgv1rdtu5

Rotaryn luomat ystävyyssuhteet ovat vahvoja, ja Rotaryn toveruusryhmät auttavat sinua löytämään ystäviä kaikkialta maailmasta.

Aune Past
Tarto Hansa Rotaryklubi