Kärkiteemat

Rotary tekee määrätietoista työtä, jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Kehitämme kansainvälisiä suhteita ja rakennamme rauhaa, parannamme monin tavoin ihmisten elämää ja torjumme sairauksia.

Rakennamme rauhaa

Rotary haluaa edistää kulttuurien välistä keskustelua ja ymmärrystä. Koulutamme päättäjiä estämään konflikteja ja sovittelemaan niitä sekä auttamaan pakolaisia, jotka ovat joutuneet lähtemään vaarallisiksi muuttuneilta kotiseuduiltaan.

Torjumme sairauksia

Rotary kouluttaa ja auttaa yhteisöjä eri puolilla maailmaa pysäyttämään elämää uhkaavia sairauksia kuten polio, HIV/Aids ja malaria. Parannamme ihmisten mahdollisuuksia saada edullista tai maksutonta terveydenhoitoa.

Huolehdimme puhtaasta vedestä, sanitaatiosta ja hygieniasta

Rotary tukee hankkeita, joiden avulla yhä useammat ihmiset saavat joka päivä puhdasta vettä, paremman sanitaation ja hygienian. Pyrimme kestävään kehitykseen ja koulutamme paikallisia, jotta hankkeemme toisivat pitkäkestoisen avun.

Pelastamme äitejä ja lapsia

Lähes 6 miljoonaa alle 5-vuotiasta lasta kuolee vuosittain aliravitsemuksen, huonon terveydenhoidon ja riittämättömän sanitaation vuoksi. Pyrimme parantamaan ihmisten mahdollisuuksia parempaan terveydenhoitoon, jotta äidit ja lapset voisivat elää hyvää elämää ja kasvaa normaalisti.

Tuemme
koulutusta

Maailmassa on yli 775 miljoona yli 15-vuotiasta lukutaidotonta. Tavoitteemme on auttaa yhteisöjä huolehtimaan lasten peruskoulutuksesta, vähentää sukupuolten välistä eriarvoisuutta koulutuksessa ja parantaa aikuisten lukutaitoa.

Kasvatamme paikallistalouksia

Rotary toteuttaa hankkeita, jotka kehittävät paikallistalouksia ja -yhteisöjä turvaamaan kunnollisen ja tuottavan työn kaikenikäisille. Vahvistamme köyhtyneissä yhteisöissä myös paikallisia yrittäjiä, etenkin naisia.

Huolehdimme ympäristöstä

Rotary suojelee yhteistä perintöämme: ympäristöä. Olemme sitoutuneet tukemaan toimintaa, jotka vahvistavat luonnonvarojen säilyttämistä ja suojelua, edistävät ekologista kestävyyttä sekä yhteisöjen ja luonnon tasapainoa. Tuemme yhteisöjä innovatiivisissa hankkeissa, joilla pyritään puuttumaan ilmastonmuutoksen ja ympäristön pilaantumisen syihin tavoitteenamme muutosten haitallisten vaikutusten vähentäminen. Painotamme hankkeissamme erityisesti ympäristötietoisuuden lisäämistä ja ympäristökasvatusta.