TIEDOTE 28.6.2022

ROTAREIDEN YMPÄRISTÖTYÖHÖN SUOMALAISTA OSAAMISTA

Porvoo Läntinen – Borgå Västra Rotaryklubin Past President Päivi Kippo-Edlund on jäsenvaalissa valittu ESRAGin (Environmental Sustainability Rotary Action Group) hallituksen jäseneksi tulevaksi kolmivuotiskaudeksi. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen rotari on valittu ESRAGin hallitukseen.

“Tämä on hyvä mahdollisuus viedä Pohjoismaiden ja etenkin Suomen rotarien hyvää osaamista muualle”, kertoo Päivi Kippo-Edlund nimityksensä merkityksestä.

Päivi on ollut Porvoo Läntinen Rotaryklubin jäsen vuodesta 2016. Kaudella 2020-2021 hän toimi klubin presidenttinä. Alusta alkaen hän on ollut aktiivinen piirin 1420 toiminnassa mm. piirin Itämerifoorumin puheenjohtajana kaudella, jolloin piiri teki aloitteen perustaa Itämeren alueen rotarien verkoston eli BASRANin. Parhaillaan Päivi on puheenjohtajana District International Service Comitteessa.

Koulutukseltaan Päivi on filosofian maisteri hydrobiologiassa. Hänellä on pitkä ja monipuolinen työkokemus johtamistehtävistä paikallisessa ympäristöhallinnossa ja ympäristöjohtamisen konsultoinnissa. Viimeksi hän on toiminut 17 vuotta Helsingin kaupungin ympäristösuojelun päällikkönä vastaten myös kansainvälisten asioiden koordinoinnista.

Maailmanlaajuisesti toimivassa ESRAGissa on noin 1 600 jäsentä. ESRAG toimii klubien ympäristö- ja kestävän kehityksen työn katalysoijana. Päivi on ollut aktiivinen etenkin järjestön Euroopan osastossa. Suomen ja muiden Pohjoismaiden rotaryklubien ympäristötyö, erityisesti Itämeren ja vesistöjen suojelu voi toimia kannustavana esimerkkinä monien maiden rotaryklubeille.

Esrag: https://esrag.org

Lisätietoja: Päivi Kippo-Edlund, 045 136 3534