Mitä minä voin antaa Rotarylle?

Yhteisösi jäsenenä, oman ammattisi edustajana, osaajana ja vaikuttajana sinulla on mahdollisuus tehdä ja saada aikaan paljon hyvää. Rotary kokoaa yhteen sinun kaltaisiasi ihmisiä kaikista kulttuureista ja ammateista. Rotary tarvitsee ihmisiä, jotka haluavaa tehdä maailmasta paremman.

Voit siis antaa omaa aikaasi ja omaa osaamista projekteille ja toiminnalle, jolla on vaikutus niin oman paikkakuntasi kuin koko maailman hyvinvointiin.

Sinulla on monia erilaisia mahdollisuuksia olla aktiivinen rotari. Voit olla mukana klubisi organisoimassa projektissa tai voit suunnitella oman projektin. Auttamisen ja osallistumisen muotoja on loputon määrä, sinä itse voit päättää, mikä on sinulle paras tapa. Jotkut antavat aikaansa ja käyvät lukemassa vanhuksille sanomalehtiä tai antavat koululaisille tukiopetusta. Toiset haluavat toimia taloudellisena sponsorina.

Rotaryn kautta voit suunnata myös maailmalle esimerkiksi ystävyystoiminnan, vaihto-oppilastoiminnan tai kansainvälisten palveluprojektien avulla. Voit antaa vaihto-oppilaalle kodin tai antaa omaa osaamistasi nuorten johtajien kouluttamisessa.

Rotary on paljon enemmän kuin hyväntekeväisyyttä ja palvelua. Rotary on paljon enemmän kuin verkostoitumista ja ammatillista pätevöitymistä. Rotary on kaikkea tätä ja paljon enemmän.