Rotary Internationalin hallitus on vahvistanut, että vaihdot voidaan aloittaa ensi heinäkuun alusta alkaen.

Eurooppaan olemme saaneet runsaasti vaihtopaikkoja, samoin Japaniin ja Taiwaniin. USA:n ja Kanadan paikkamäärät ovat pienempiä kuin aikaisempina vuosina. Etelä-Amerikkaan samoin kuin Meksikoon on tulossa runsaasti paikkoja. Sen sijaan Australian vaihtojen alkaminen heinä-elokuussa on vieläkin epävarmaa.

Monipiirin kokouksessa 2.3.2022 todettiin, että hakijoita on vuosivaihtoon 109, kesävaihtoon 52 ja leirivaihtoon 13. Näiden lukujen ja saatujen paikkavahvistusten perusteella on tehty sijoittelu. Siinä on mahdollisuuksien mukaan otettu huomioon hakijoiden toiveet, mutta jonkin verran jouduimme sijoittamaan hakijoita kolmanteen ja jopa neljänteen toivemaahan.

Kirjeenvaihtajasi ilmoittaa sinulle kohdemaasi viikon 10 aikana.

Piirit järjestävät maaliskuussa OB-koulutuksen, johon sinun pitäisi osallistua yhdessä vanhempiesi kanssa. Kutsu koulutustilaisuuteen tulee piirisi NV-komitean puheenjohtajalta.

Valtakunnallinen OB koulutus kaikille vuosi- ja kesävaihtoon lähteville järjestetään Lahdessa 7.5.2022 klo 9.00–16.00. Tuohon koulutukseen sinun on osallistuttava yhdessä vanhempiesi kanssa. Päivän aikana saat monenlaista tietoa kohdemaastasi, vakuutuksista, matkajärjestelyistä ja paljon muusta. Ohjelman lomassa sovitetaan myös vaihtaritakit ja t-paidat, ne toimitetaan kesällä suoraan kotiosoitteeseesi. Kutsu ja ohjeet koulutuspäivään tulevat sähköpostiisi.

Toivomme sinulta vielä kärsivällisyyttä, kun joudut odottamaan vahvistusta. Uskomme, että vaihtosi toteutuu, pääset lähtemään ja toiveesi toteutuu.

Antti Salminen

Nuorisovaihdon monipiirin puheenjohtaja