Karta Otillgänglig

Päiväys ja aika

17.06.2023
00:00

Lördagen den 17 juni 2023 kl. 12.00-16.00 sker överräckandet av guvernörskedjan för Sydvästra Finlands och Ålands rotarydistrikt. Tillställningen hålls på Pargas Skärgårdscentrum Korpoström.

I utkanten av ytterskärgården verkar Åbolands Skärgårdsstiftelse, Forststyrelsen / Skärgårdshavets nationalpark, Åbo Akademi / 'Miljö och marinbiologi' och Skärgårdsinstitutet samt UNESCO Archipelago Sea Biosphere Reserve – och där finns framför allt Junnulabra / Knattelabbet som riktar sig till skolbarn och unga. Distriktets miljökommitté förhandlar med dem om ett flerårigt utbildningssamarbete med projektet kring vattenryggsäck2. I Korpoström verkar också en Blue Flag-gästhamn, ett hotell och restaurang. Där finns också en utställning, en butik och en bensinstation – Korpoström fungerar också som en vändplats för Åbos Skärgårdsbussar.

Distriktets rotarianer och rotaractors med sina partners är välkomna till festen som erbjuder program och måltider. Drycker köper man till självkostnadspris.

Meny:

• Förrätten består av oliver, kikärter, ost, bröd och örtpesto
  • Till huvudrätt får vi Wallenbergare av lamm eller gädda med tidig potatis, dillolja och sallad med rädisa
  • Till sist blir det kaffe/te och chokladpudding med bär

Evenemanget erbjuder också en möjlighet till byte av klubbarnas presidenterkedjor och utdelning av erkännanden (PHF) till klubbmedlemmar i en festlig ömiljö. Dessutom kan du på evenemanget njuta av gott sällskap, mat och Skärgårds-Jazz!

För besökarna erbjuds det också en intressant mellanlandning på Vita Päron potatisfestival (10.00-14.00) på Södra hamnens Salutorg i Nagu kyrkby.
Anmälan sker till DGE Aaro Söderlund senast två veckor före evenemanget, det vill säga senast den 3 juni 2023 aaro@soderlund.fi.

Välkomna!

Translate »