Vad är Rotary?

Ett globalt nätverk av aktiva människor

Rotary är en icke religiös, opolitisk och effektiv välgörenhetsorganisation som verkar över hela världen.

Bland det bästa som Rotaryrörelsen kan erbjuda sina medlemmar är ett unikt nationellt och internationellt samarbete och projektfinansiering.

Globalt består Rotary idag av cirka 540 distrikt med över 1,2 miljoner rotarianer. Finlands fem distrikt har nästan 9 000 medlemmar.

Rotaryklubbarna och de enskilda rotarianerna utgör grunden för Rotary. Rotary samlar samhällspåverkare och experter från många olika områden, kulturer och yrken. Om du vill nätverka och använda dina kunskaper för att göra gott lokalt och globalt, då är Rotary något för dig.

Rotarys vision

Tillsammans ser vi en värld där människor förenas och vidtar åtgärder för att skapa varaktig förändring – över hela världen, i våra egna samhällen och i oss själva.

Rotarys ideologi

Rotary är en serviceorganisation med mottot: Osjälviskt tjänande (Service Above Self).

Translate »