Hej alla rotarianer!

Jag heter Jarmo Pahikkala från Nousiaisten Rotaryklubi Jag blev inbjuden som medlem redan år 2009. Jag tänkte då att jag skulle hitta goda vänner där och ett nytt perspektiv på samhällets frågor. Dessa tankar finns kvar.

Rotarys verksamhet har under dessa år skapat nya vyer, eftersom man har investerat mycket i olika serviceprojekt. Bra så.

Det finns fem utmärkt fungerande klubbar i mitt område: Nousiainen, Raisio-Jokilaakso, Raisio, Meri-Naantali och Naantali. Klubbarna har sina egna uppgifter, men det finns också en gemensam mission.

De viktigaste uppgifterna är ungdomsutbytet, Ryla, Biljett till framtiden och de trivsamma veckoträffarna. Vår region har en gemensam WhatsApp-grupp där man berättar om våra kommande evenemang. Information förs vidare till medlemmarna och vi kan delta i varandras evenemang.

Jag anser att AG ska lyssna på klubbarna och hjälpa till när det behövs. Man skall också förmedla aktuell information från distriktets beslutsfattare. Vi skall låta klubbarna verka på sitt eget sätt och uppmuntra dem och inte förändra välfungerande klubb.

Låt oss komma ihåg att ett glatt och vänligt sinne skapar positiv stämning.

Translate »