Rauhan edistäminen on yksi Rotaryn painopistealueista. Rotarypiirimme 1410 järjestää syksyllä rauha-aiheisen kirjoituskilpailun kaikille piirimme alueella toimiville lukioille. Kohderyhmänä on lukio-opetuksen 2. vuosikurssi. Kilpailun aihe on ”Miten minä ja yhteisöni voimme edistää rauhaa?” Kilpailuaika on syys-marraskuu 2022.

Kilpailun kolme parasta saavat rahapalkinnot. Ensimmäinen palkinto on 1.000 euroa, toinen palkinto 500 euroa ja kolmas palkinto 300 euroa. Palkitut ja palkittujen oppilaiden äidinkielen
opettajat kutsutaan vastaanottamaan palkintonsa Turun Rotary Forumiin 3.-5.2.2023.

Kilpailunjohtaja PDG Risto Suviala on ollut yhteydessä jokaisen 43 lukion rehtoriin ja lähettänyt heille kilpailuohjeet. Lukiossa päätetään siitä, onko kilpailu vapaaehtoinen vai pakollinen. Kukin opettaja voi lähettää kilpailuun kolme parhaaksi katsomaansa kirjoitusta.

Kirjoituskilpailun suojelija on DG Martti Sjölund.

Translate »