Sinileväseuranta

Rotarit havannoivat sinilevän esiintymistä

Yhteistyökumppanimme SYKE ( Suomen Ympäristökeskus) antoi vuonna 2020 meille selkeän mahdollisuuden auttaa Itämerta v. 2020 suorittamalla säännöllistä sinilevähavainnointia alueella Selkämeri-Saaristo-Pohjoinen Itämeri ja Ahvenanmaa.

Lähivesiä auttaaksemme me rotarit olemme vuodesta 2020 alkaen tehneet viikoittain toistuvaa visuaalista sinilevähavainnointia. Havainnointia tehdään sekä rannikolla että sisävesillä. Paikalla ei ole merkitystä, kunhan havainto tehdään samasta paikasta, esim. omasta mökkirannasta, yleisestä rannasta tai jopa veneestä, viikoittain kesäkuun alusta syyskuun loppuun.

Uusia sinilevähavainnoitsijoita tarvitaan. Tee oma osasi lähivesien hyväksi ja ilmoittaudu havainnoitsijaksi lähettämällä sähköposti piirin ympäristökomitean puheenjohtaja Rainer Huopalahdelle: rainer.huopalahti@utu.fi

Pääset näkemään viralliset havaintopaikat ja tehdyt havainnot Järviwikistä

Translate »