Interact-klubit

Nuorille iloa palvelutoiminnasta

Interact-klubit on tarkoitettu 12–18-vuotiaille nuorille. Klubit toimivat yhteistyössä klubia sponsoroivan rotaryklubin kanssa ja tarjoavat nuorille mahdollisuuden  kehittää sosiaalisia taitojaan ja johtamiskykyään. Rotarit auttavat nuoria solmimaan yhteyksiä paikallisiin johtajiin ja eri alojen toimijoihin nuorten palveluprojektien toteuttamiseksi. Nuoret oppivat verkostoitumaan paikallisesti ja halutessaan myös kansainvälisesti.

Nuoret havaitsevat usein aikuisia paremmin oman toimintaympäristönsä ongelmia tai vahvistamista vaativia kehityskohteita. Yhdessä keskustellen nuoret voivat pohtia, miten asioihin voi vaikuttaa ja yhteistyössä rotareiden kanssa tai heidän tukeminaan nuoret voivat toimia muutoksen aikaansaajina.

Interactin toiminta alkoi Yhdysvalloissa vuonna 1962. Suomen ja Pohjoismaiden ensimmäinen interact-klubi perustettiin 1963 Somerolla. Maailmanlaajuisesti interact-klubeja on 160 maassa yli 20 000 ja nuoria niissä miltei 670 000. Interact onkin erinomainen keino verkostoitua jo nuorena eri maissa toimivien muiden aktiivisten nuorten kanssa.

Piirimme alueella ei tällä hetkellä toimi yhtään Interact-klubia, mutta mikäli toiminta kiinnostaa, ota yhteyttä joko piirin Interact-vastaavaan tai oman paikkakuntasi rotaryklubiin.

Piirin 1410 Interact vastaava

Tiina Malkamo, Raisio