Klubikokoukset ovat toimintamme ydin

Kokoukset

Mottomme ”Service, Friendship and Open Doors” avaa meille lähes kaikki paikkakunnan ovet.

Klubikokous Upseerikerhon kabinetissa.

Kokoukset ovat klubitoiminnan ydin.

Kokoonnumme Lappeenrannan Upseerikerhon yläkerran kabinettiin kerran viikossa. Kokoukset ovat keskiviikkoisin alkaen kahvilla klo 16.30. Varsinainen kokous alkaa klo 17.00 ja se kestää yleensä tunnin.

Jokainen kokous sisältää esitelmän jostain ajankohtaisesta aiheesta, joko jonkun jäsenen pitämänä tai jonkun vierailevan asiantuntijan pitämänä. Vierailijat tulevat yleensä yritys- tai kulttuurielämästä, Yliopistolta, Lappeenrannan kaupugilta, mediasta, puolustusvoimista, urheilu- tai luontojärjestöistä jne. Rotaryaiheilla on myös oma paikkansa kalenterissamme. Klubiohjelma elää vuoden kierron mukana ja seuraa aikaansa ja ajankohtaisiin teemoihin tartutaan hanakasti. Koska jäsenet edustavat rotaryperiaatteen mukaan eri ammattikuntia, näkökulmat esitelmiin ja keskusteluihin pysyvät monipuolisina ja tuoreina. Ja vaikka keskustelun laineet käyvät korkeina, pysymme aina epäpoliittisena ja uskontojen suhteen tasa-arvoisena järjestönä.

Vaihtelua esitelmäkokouksiin tuovat vuoden aikana vierailut yrityksiin, teatteriin, konsertteihin, eduskuntaan, paloasemalle, urheilutalolle – minne vain, minne jäsenet itse haluavat päästä. Kokkikurssit, viinikurssit, juustoillat – kaikkea on kokeiltu.

Vuoden tärkeimmät kokoukset ovat kauden avaus lammaskaalitarjoiluineen, vuosijuhla lokakuussa, pikkujoulu ennen joulua sekä vaihtojuhla toukokuussa, missä vanha hallitus luovuttaa valtikan uudelle.

Klubivierailu kaupunginteatteriin – näyttämölle ja kulissien taakse.