Olemme osa piiriä 1430

Rotarypiirit

Suomessa on viisi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro.

Kuulumme rotarypiiriin 1430, joka kattaa koko Itä-Suomen. Piirissä 34 klubia, joissa on jäseniä n. 1000 (1.8.2022)

Piirin toimintaa johtaa piirikuvernööri, joka raportoi suoraan Kansainvälisen Rotaryn presidentille.

Maailmassa piirejä on n. 540.Piirikuvernöörimme 2022-2023 on Maire Huopalainen Rantasalmen Rotaryklubista. Kuvernööri nimitetään aina Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista tulevan kuvernöörin. Lappeenrannasta piirikuvernööri on valittu kymmenisen kertaa.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimintavuotensa aikana.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein keväisin jkärjestettävä juhlava piirikonferenssi.

Tärekä on myös keväisin järjestettävä tulevien klubipresidenttien ja -virkailijoiden koulutusseminaari (PETS).

Piirin toimihenkilöille järjestetään kahdesti vuodessa piiirinjohtoseminaari.