The Rotary Foundation –
Doing Good in the World

Mikä on Rotarysäätiö

ROTARYSÄÄTIÖ / The Rotary Foundation, TRF

Rotary Internationalin presidentti Arch Klumph ehdotti vuonna 1917 lahjarahaston perustamista apua tarvitseville, ja nykyään sen seuraaja Rotarysäätiö on maailman suurimpia hyväntekeväisyyteen keskittyviä säätiöitä. Rotarysäätiön tavoite on mahdollistaa rotarien kansainvälisten mittavien yhteistyöprojektien taloudellinen toteuttaminen. Säätiö kohdentaa avustustyötä tietyille painopistealueille, mm. terveyden parantamiseen, koulutuksen tukemiseen sekä köyhyyden lievittämiseen. Merkittävin yksittäinen projekti säätiön historiassa on käynnissä oleva polion hävittäminen maailmasta (PolioPlus). Rotarysäätiön varat kertyvät yksittäisten rotarien, klubien ja piirien sekä Rotarya kannattavien yksilöiden ja yhteisöjen lahjoituksista. Vuosittaiset lahjoitukset ylittävät 200 M US$ ja säätiön nettovarat ovat noin 1000 M US$.