Heinäkuu 2020

Tämä on uuden toimintavuoden ensimmäinen julkaisu. Käy myös piirin 1385 uusilla www-sivuilla.
Osoite on https://rotary.fi/d1385/. Sivuston ruotsinkielinen versio julkaistaan lähiaikoina.

Tervehdys hyvät Rotarit, Rotaract-, Interact, Rotex- ja muut ystävät!

Rotarivuoden 2020-2021 suuri seikkailu on alkanut uuden piirimme 1385 valossa. Nyt on aika toteuttaa kaikki ne mahtavat ideat ja suunnitelmat, jotka olemme kevään aikana kehittäneet.

Vaikka COVID-19-pandemia on sekoittanut toimintaamme ja vienyt pois osan meidän optimismistamme, me emme luovuta eikä toimintamme pysähdy. Rotarit osoittavat maailmanlaajuisesti suurta rohkeutta ja vielä isompaa sydäntä auttaessaan eri muodoissa niitä, jotka apua tarvitsevat.

Vaikka on ollut mahdotonta kokoontua fyysisesti, olemme innokkaasti hakeneet ja löytäneet eri tapoja pitää kokouksia hyödyntämällä uutta teknologiaa. Valitettavasti kaikki klubit tai kaikki jäsenet eivät ole tässä vielä onnistuneet. On erittäin tärkeää, että koko uusi piirimme panostaa tähän ja olemme valmiita, jos tilanne sitä taas vaatii.

Ajat ovat muuttuneet ja myös Rotaryn täytyy muuttua sen mukana. Muutosta tarvitaan pandemian lisäksi myös nuorempien sukupolvien värväykseen. Meidän pitää tulla heitä vastaan luomalla uusia moderneja klubityyppejä kuten mm. e-klubit ja satelliittiklubit.

Hieno uudistus rotarymaailmassa on se, että keskittämisalueita on nyt vihdoin seitsemän. Kauan odotettu ympäristö on lisätty luetteloon. Tämä on erittäin tärkeä teema varsinkin nuoremmille sukupolville. Uudistuksen myötä Rotary tarjoaa mahdollisuuden olla aktiivisia ympäristönsuojeluasioissa ja tukee sitä maailmanlaajuisten apurahojen kautta.

On vain yksi asia, joka ei tule koskaan muuttumaan: olemme osa Rotarya, koska haluamme tehdä hyvää maailmanlaajuisesti. Haluamme tarjota mahdollisuuksia vähempiosaisille ja muodostaa yhteyksiä kaikkien ihmisten kesken riippumatta kulttuurista, ihonväristä, uskonnosta tai muista taustoista.

Rotary on suuri mahdollisuus myös verkostoinnin kannalta. Voimme käydä rohkeasti vierailemassa muissa klubeissa Suomessa ja ulkomailla. Omien kokemuksieni perusteella voin sanoa, että tämä on erinomainen tapa saada uusia kansainvälisiä ystäviä.

On vielä yksi tärkeä juttu, jonka haluan muistuttaa kaikille: pitäkää hauskaa klubeissanne! Luokaamme mukava yhteisö, josta voimme kaikki olla ylpeitä.

Haasteita on edessä, mutta myös useita mahdollisuuksia ja onnistumisia.

”Rotary luo mahdollisuuksia”

Toivon meille kaikille loistavaa rotarivuotta 2020-2021