KUVERNÖÖRIN KUUKAUSIKIRJE 11/2019–2020

DigiPETS 10.6.2020

PETS pidetään tänä vuonna etätapahtumana keskiviikkona 10.6. klo 17–19.30 ja siihen voi liittyä sähköpostitse saapuvan kutsulinkin kautta. PETSiin voi jo ilmoittautua osoitteessa https://rotary.fi/d1385/ Sivustolta löytyy myös teknistä ohjeistusta PETSiin liittymiseen.

On tärkeää, että osallistujat tutustuvat jo etukäteen vähintään omaa tehtäväänsä koskeviin koulutusaineistoihin.

Jos osallistujat tarvitsevat etukäteen apua ja varmistuksen että osallistuminen sujuu hyvin, voivat ottaa yhteyttä suoraan Jaakko Panulaan: 040-5431290, jaakko.panula@gmail.com

Piirimme syyskokous 17.10.2020 Vaasassa

Piirimme D1380 toiminta päättyy 30.6.2020, mutta rotaryvuoden syyskokous piirin 1380 osalta järjestetään vielä syksyllä, lauantaina 17.10.2020. Tässä vaiheessa kokousjärjestelyistä ei vielä voi sanoa mitään varmaa, seuraan tilannetta ja mikäli mahdollista, järjestän kokouksen tavanomaista juhlallisimmissa puitteissa.

COVID-19 pandemian vaikutukset jatkuvat pitkään, myös Rotarytoiminnassa

Terveys ja turvallisuus ovat ensisijaisia asioita Rotary-järjestölle. Heinäkuun alussa virkakautensa aloittava Rotary Internationalin presidentti Holger Knaack on tiedottanut Rotaryhallituksen uusista päätöksistä, jotka vaikuttavat klubien toimintaan myös pian alkavana rotaryvuonna 2020–2021.

Monet klubit ovat kevään 2020 aikana järjestäneet etäkokouksia ja kesäkuun alussa joissakin klubeissa palaillaan jo varovasti normaalimpaan kokouskäytäntöön suurta varovaisuutta noudattaen ja ketjujenvaihtotilaisuuksiakin järjestetään ulkoilmatilaisuuksina.

Auttamistahtoa koronarajoitukset eivät ole laannuttaneet: Laihialla klubilaiset ovat keränneet 930 euroa paikallisten lasten ja lapsiperheiden tukemiseen. Lapsille on valmistumassa myös ORAVA-rastirata. Klubilaiset ovat myös muokanneet iäkkään henkilön perunamaan. Iso peukku Laihian klubille! Kesäkuussa piirineuvosto tulee tekemään päätöksen piiriapurahojen jaosta, joka mahdollistaa uusien avustushankkeiden toteuttamisen. Kiitos hyvistä hakemuksista!

Piirimme 1380 on lähtenyt myös mukaan auttamaan COVID-19 potilaita. Piirimme tukee yhdessä kymmenien muiden piirien ja klubien kanssa 2 000 dollarilla hengityskoneiden hankintaa Turkissa.

Rotarykonferenssi 2020 verkossa

Rotary Internationalin presidentti Mark Maloney järjestää Rotaryn ensimmäisen virtuaalisen konferenssin 20.-26. kesäkuuta 2020. Nyt voimme siis kaikki halutessamme osallistua järjestömme vuotuiseen päätapahtumaan, kirjautumalla joko suoriin lähetyksiin tai katsomalla ne myöhemmin verkosta. Lisätietoja tapahtumasta tullaan päivittämään convention website -sivustolle. Alla kokouksen aikataulut:

Saturday 20 June
8:00 – 9:15 Chicago Time (UTC-5) – Together We Connect – Virtual Convention General Session 1

Sunday 21 June
8:00 – 9:15 Chicago Time (UTC-5) – Together We Learn – Virtual Convention General Session 2

Monday 22 June – Friday 26 June – Featured Breakouts (more details coming soon)

Daily, one breakout will be offered at each of the following times*:
8:00 – 9:00 Chicago Time (UTC-5)

*Please be sure to check the date and time that is equivalent to the Chicago date and time in your area

Onnea rotaryvuonna 2018–2019 jäsenmääräänsä kasvattaneille klubeille!

IPDG Jaakko Panula kannusti klubeja lisäämään elinvoimaansa jäsenhankinnalla ja lupaamalla PHF tunnustuksia. Seuraavat klubit saavuttivat positiivisen tuloksen ja klubien presidentit ovat valinneet henkilöt, joille PHF tunnustus jaetaan klubin tilaisuudessa.

Klubit ovat: Alajärvi, Ilmajoki, Kannus, Kauhava, Nykarleby, Vaasa Eteläinen – Vasa Södra ja Vaasa – Vasa. Onnea klubeille ja heidän valitsemilleen PHF-tunnustuksen saaneille. Nimet pidetään viimeiseen asti salassa!

Hyvää kevään jatkoa kaikille, voimia ja intoa arkeen!

DG Arja