Olemme osa piiriä 1385

Rotarypiirit

virallisesti virkaansa .Suomessa on viisi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri.

Oma vanha piirimme D1380 ja Pohjos-Suomen piiri D1400 yhdistyivät 1.7.2020 uudeksi piiriksi D1385. Maantieteellisesti tämä uusi piiri on Suomen suurin, käsittäen yhteensä  55 rotaryklubia Kristiinankaupungista Ivaloon.

Piirin toimintaa johtaa vuosittain vaihtuva piirikuvernööri eli DG. Hänen tukenaan toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa. Yhdistyneen piirimme ensimmäisenä kuvernöörinä kaudella 2020-21 toimi Venanzia Rizzi Oulu City Rotaryklubista. Kaudella 2021-22 kuvernöörinämme toimi IPDG Kari Nirha  Lapua-Kiviristin Rotaryklubista ja kaudella 2022-23 kuvernöörinämme toimii DG Arja Saarento Kemin Rotaryklubista.

Kauden 2023-24 kuvernöörimme on DG Petri Keränen Oulu City Rotaryklubista.

Piiri järjestää klubeille vuosittain useita tapahtumia. Tärkeimpiä kaikille rotareille tarkoitettuja yhteisiä tapahtumia ovat syyskauden piirikokous ja keväällä pidettävä juhlava piirikonferenssi.

Piiri järjestää myös erilaisia koulutustapahtumia, joista tärkein on alkuvuodesta pidettävä PETS-koulutus tulevan rotaryvuoden klubien presidenteille ja muille klubivirkailijoille.  Lisäksi tarjolla on mm. nuorisovaihdon ja rotarysäätiöasioiden koulutusta sekä RLI eli Rotary Leadership Institute -koulutus.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana. Apulaiskuvernöörit toimivat kuvernöörin apuna ja linkkinä omien alueidensa klubeissa. Oman ”kulmakuntamme” eli Lapuajokilaakso-alueen AG:na  jatkaa kaudella 2023-24 oma klubiveljemme Jarmo Vainionpää .

Kauden 2023-2024 kuvernööri DG Petri Keränen klubivierailulla 18.8.2024

Kauden 2022-23 piirikuvernööri DG Arja Saarento vieraili klubissamme 17.8.2022

Kauden 2021-22 piirikuvernööri  DG Kari Nirha vierailulla klubissamme 9.12.2021

Kauden 2020-21 piirikuvernööri DG Venanzia Rizzi vieraili klubissamme 26.9.2020

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kausi aloitetaan Mutterin kokoustiloissa ja mahdollisista muutoksista tiedotetaan aikanaan.

Osoite: Lentoasemantie, 62230 Kauhava

Aika: