Vid Åbo Rotaryforumet, som anordnades under  3-5 februari 2023 I Åbo, samlades mer än 120 rotarianer och personer intresserade av Rotarys aktiviteter.

På fredagskvällen inleddes evenemanget med en mottagning av borgmästaren Minna Arve i Åbo. Lördagens temat var miljö, och speciellt vårt eget Östersjöområde, samt Rotarys egna project, medlemskap och etik. Evenemanget kulminerade i söndagens program med temat om freden.

Medlemmar från alla Finlands Rotarydistrikt deltog i evenemanget.

The Rotary Foundation representerades av den tidigare presidenten i Rotary International, förvaltaren Holger Knaack. Den nuvarande direktören för zonerna 17 och 18 I Rotary International, Lena Mjerskaug och hennes föregångare Virpi Honkala, var båda närvarande.

Deltag gärna i den fina stämningen via dessa bilder (fotograf Niko Niemi).

Presentationsmaterialet och mer bildmaterial kommer att  publiceras senare, i den mån som publiceringstillstånd erhålls.

Translate »