Hoppets distriktskonferens
på Åland 6-7 april 2024

Rotary Distrikt 1410 “Aland Islands and SW Finland” distriktsguvernör Aaro Söderlund och rotaryklubbarna på Åland (Mariehamns och Godby Rotaryklubb) ser fram emot att få välkomna er alla till Hoppets Distriktskonferens på Åland den 6-7 april!

På vackra Åland kan ni inspireras av andra klubbars verksamhet, lära känna nya rotarianer och träffa gamla vänner, skapa nya minnen och stärka Rotarygemenskapen. Ni får också chansen att bekanta er med det vackra och intressanta Åland.

Konferensen tjuvstartar redan på fredagen den 5.4 med ett Get Together-tillfälle för de 50 första anmälda i museet Aboa Vetus Ars Nova i Åbo. RIP Gordon McInallys representanter Brad & Marcia Howard finns på platspresenteras där.

Programmet fortsätter på lördagen 6.4. med resan till Åland ombord på Viking Lines nyaste fartyg M/S Glory. Ombord diskuteras vad som är på gång inom distriktet, dess kommittéer och klubbar, samt ungdomsutbyte och Rotaractor.

Vid ankomst till Mariehamn inleds seminariet med temat “Skapa hopp”. För avecer och utbytesungdomar arrangeras eget program på lördag eftermiddag. På kvällen samlas vi till en stämningsfull galamiddag ‘Governors Ball’ med utmärkelser, god mat, musik och trevligt samkväm.

Följande morgon 7.4. arrangeras ett brett utbud av olika stadsvandringar med något för alla, t.ex. sjöfartsvandring, temavandring om Mariehamns arkitektur, löptur och morgonyoga. Vi samlas till en minnesstund för rotarianer som lämnat oss under året för att sedan fortsätta seminariet. Efter kl 14 avgår färjan tillbaka till Åbo.

Programmet hålls på svenska, finska och engelska.

Mera information om programmet, deltagaravgifter och hotellalternativ
Hoppets distriktskonferens på Åland_6_7.4.2024_Infobrev (1) (1)

OBSERVERA!

Anmälan har avslutas!
Gruppbokningen på hotellen är i kraft till den 6 mars!

5.4. Get Together-evenemang. Se mer och anmäl dig här

Translate »