Pohjois-Euroopan rotaryvyöhyke

Rotary on jaettu maailmanlaajuisesti 34 vyöhykkeeseen (Zone). Suomi kuuluu vyöhykkeeseen numero 17 eli Pohjois-Euroopan rotaryvyöhykkeeseen  .

Vyöhykkeillä 17 ja 18 on yhteinen Rotary Internationalin hallituksen jäsen. Tehtävässä vuosina 2024-2026 toimii Rotary International Director (RID) Suzan Stenberg Ruotsista.

Pohjois-Euroopan oma TRF Trustee vuosina 2024-2028 on ruotsalainen Ann-Britt Åsebol.

Vyöhykkeen Rotary-, Rotarysäätiö-, Julkisuuskuva- ja End Polio Now -koordinaattorit sekä E/MGAt  (Endowment/Major Gift Adviser) tarjoavat tukeaan klubien kehittämiseen ja rotarytietämyksen lisäämiseen. Koordinaattorit tai heidän apulaiskoordinaattorinsa toimivat pyydettäessä  kouluttajina, fasilitaattoreina sekä puhujina erilaisissa piirien, alueiden tai vyöhykkeen tapahtumissa. Löydät heidän yhteystietonsa täältä.

Sivustolta Rotaryzones17-18.org löydät lisätietoja omasta vyöhykkeestämme.

Zürichissa sijaitseva Rotary Internationalin alainen Euroopan ja Afrikan aluetoimisto (EAO) palvelee suomalaisia ja virolaisia rotareita. Zürichin toimistossa työskentelevä Sari Miettinen palvelee klubeja ja piirejä suomeksi, ruotsiksi, saksaksi ja englanniksi.