Projekti parantaa koulujen mahdollisuutta antaa opetusta kylien lapsille parantamalla koulujen olosuhteita. Projektin avulla kouluihin saatiin porakaivo, jonka vesi on koko kylän käytettävissä. Kouluihin rakennettiin wc-tiloja ja toimitettiin pulpetteja. Lisäksi koulujen opettajille annettiin koulutusta.

Projektin budjetti oli 54 821 USD ja se rahoitettiin kokonaisuudessaan lahjoituksin. Projekti toteutettiin Rotarysäätiön Global Grant hankkeena. Lounaisen Suomen rotarypiiri toimi hankkeen kansainvälisenä kumppanina.

Projektilla parannettiin koulujen mahdollisuutta antaa opetusta aiempaa vanhemmille oppilaille. Lasten turvallisuutta parannettiin oleellisesti, kun heidän ei tarvitse enää kulkea pitkää ja turvatonta koulumatkaa lähikaupungin isompaan kouluun. Puhtaan veden saatavuudella parannettiin koko yhteisön elinoloja.

Translate »