Tervehdys hyvät rotarit!

Nimi on Pasi Heino, asustan Mynämäessä ja olen jäsenenä Mynämäen Rotaryklubissa.

Työurani olen tehnyt maanviljelijänä sekä yrittäjänä, tällä hetkellä on opettelen eläkepäivien arkea.

Paikallisessa klubissa olen ollut mukana vuodesta 2015. Noina vuosina on tullut opeteltua presidentin vastuuta, sihteerin töitä ja toimittu nuorisovaihtoasiamiehenä.

Rotaritoiminta on parhaimmillaan hyväntekeväisyyttä ja toisten ihmisten auttamista, niin lähellä olevien kuin toisella puolen maapalloa asuvien. Todella hienoa että klubin jäsen pystyy tekemään hyviä asioita omalla paikkakunnallaan että olemaan mukana järjestössä joka tekee asioita maailman laajuisesti. Varsinkin nykyisessä rauhattomassa maailmantilanteessa rotareilla on tärkeä tehtävä olla mukana rauhantyössä, että auttaa luonnonkatastrofeissa ja ihmisten aiheuttamissa kriiseissä.

Klubi ja sen jäsenet ovat perusta kaikelle. Vanha viisaus, että pienistä puroista ne isot virrat syntyvät, pätee meidänkin toiminnassa oikein hyvin. Klubin jäsenten työ oman paikkakuntansa eteen on tärkeä. Se luo hyvinvointia ja antaa paikallisen klubille näkyvyyttä  omassa yhteisössään.

Maailman muuttuminen ympärillämme luo isoja haasteita niin klubeille kuin piirillekin, puhumattakaan koko järjestössä. Rotaritoiminnalla ovat hyvät ja pysyvät arvot ja niistä on hyvä pitää kiinni. Varsinainen toiminta tulee kuitenkin sopeuttaa ympäröivään maailman muutokseen. Uskon että tämän osaamme.

Rotarijärjestö on ennen kaikkea hyväntekeväisyysjärjestö.

Oikein hyvää alkanutta vuotta ennen kaikkea uusille toimihenkilöille !

Translate »