Tervehdys hyvät Rotarit!

Olen Jarmo Pahikkala Nousiaisten Rotaryklubista, johon sain kutsun 2009. Ajattelin silloin että sieltä löytää hyviä ystäviä ja uutta näkemystä yhteiskunnan asioista. Nämä ajatukset ovat edelleen olemassa.

Rotary toiminta on kyllä rohkeasti luonut uusia näkemyksiä näiden vuosien aikana, koska on panostettu voimakkaasti erilaisiin palveluprojektein. Hyvä näin.

Alueellani on viisi loistavasti toimivaa klubia: Nousiainen, Raisio-Jokilaakso, Raisio, Meri-Naantali ja Naantali. Klubeilla on jokaisella omat missionsa, mutta myös yhteinen missio löytyy.

Tärkeimpänä tehtävänä ovat nuorisovaihto, Ryla, Matkalippu Tulevaisuuteen sekä viikkokokoukset, joissa jokainen viihtyy. Alueellamme on yhteinen WhatsApp viestintäkanava, jossa kerrotaan tapahtumista, jotta tieto välittyy jäsenille ja voidaan osallistua toistemme tilaisuuksiin.

Oma näkemykseni on, että AG:n tulee kuunnella klubeja ja auttaa tarpeen vaatiessa sekä viedä tietoa ja kuulumiset siitä mitä piirin päättäjiltä kuulee. Annetaan klubien toimia omilla tavoillaan ja kannustetaan heitä eikä mennä muuttamaan hyvin toimivia klubeja.

Muistetaan, että iloinen ja ystävällinen mieli tuo hyvää.

Translate »