Ahvenanmaan rotaryklubitMariehamns Rotaryklubb ja Godby Rotaryklubb– osallistuivat Tall Ships Race -tapahtumaan Maarianhaminassa neljän päivän ajan 24.-27.7.2024 yhteisosastolla. Tavoitteena oli kerätä varoja, jotka vastaisivat noin 4 Shelterboxia (750 euroa kappale) ja tiedottaa Rotaryn toiminnasta. Teimme tämän esittelemällä Shelterbox-teltan, jonka Hannu Honkanen toi Ahvenanmaalle erityisesti tätä tapahtumaa varten.

Teimme keräyksen Shelterboxille myymällä pika-arpoja, johon jäsenet järjestivät voitot. Alkuperäinen ajatuksemme oli myydä 500 arpaa, mutta jo toisen tapahtumapäivän jälkeen liput myytiin loppuun, joten jouduimme järjestämään lisäarpoja ja voittoja pariin otteeseen. Lopulta onnistuimme myymään yhteensä 1000 arpaa vastaten 5000 euroa! Tämä tarkoittaa, että saimme kasaan rahat melkein 7 Shelterboxiin ja näin ollen ylityi tavoitteemme roimasti.

Rotaryn toiminta sai hyvää huomiota Rotakids-radan kautta, josta tuli kaikkien ohikulkevien lapsiperheiden vetonaula. Yhteensä 500 lasta käveli radalla yhdessä 1-2 aikuisen kanssa, joten arviomme mukaan yli 1000 ihmistä sai tietoa Rotaryn toiminnasta Rotakids-radan kautta.

Parasta oli kuitenkin se, että useat sekä Maarianhaminan Rotaryklubin että Godby Rotaryklubin uusista jäsenistä osallistui niin messuosaston miehitykseen kuin lahjoittamalla voittoja arvontaan. Osallistuminen oli myös erinomainen tapa jakaa uusille jäsenille tietoa toiminnastamme niin paikallisesti kuin kansainvälisesti. Ja ennen kaikkea, kaikki jäsenet saivat tunteen, että hyvän tekeminen voi olla myös hauskaa!

Noll lotter av 1000 st kvar

Rotary tipsrunda ställs upp_Anita Häggblom_Odin Wikstrand_Glenn Siren