Tämä on traagista ja surullista aikaa Ukrainan kansalle ja koko maailmalle.

Rotary:ssa olemme syvästi huolissamme Ukrainan tilanteen heikkenemisestä ja lisääntyvistä ihmishenkien menetyksistä ja humanitaarisista vaikeuksista. Jatkuvat sotilaalliset toimet Ukrainaa vastaan eivät ainoastaan tuhoa aluetta, vaan uhkaavat myös levittää traagisia seurauksia kaikkialle Eurooppaan ja maailmaan.

Yhtenä maailman suurimmista humanitaarisista järjestöistä olemme tehneet rauhasta maailmanlaajuisten tehtäviemme kulmakiven. Yhdymme kansainväliseen yhteisöön vaatiessamme välitöntä tulitaukoa, Venäjän joukkojen vetäytymistä ja diplomaattisten ponnistelujen palauttamista konfliktin ratkaisemiseksi vuoropuhelun avulla.

Rotaryklubit Ukrainassa, Venäjällä ja lähimaissa ovat viimeisen vuosikymmenen aikana ylittäneet kansalliset erot ja osallistuneet aktiivisesti rauhanrakennusprojekteihin hyvän tahdon edistämiseksi ja sodan ja väkivallan uhrien auttamiseksi. Tänään ajatuksemme ovat rotarytovereidemme ja muiden Ukrainassa olevien ja näistä traagisista tapahtumista ja selviytymisestä kamppailevien kanssa. Rotary International tekee kaikkensa tuodakseen apua, tukea ja rauhaa alueelle.

Rotary International

25. helmikuuta 2022