SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen festivaali, joka on järjestetty Porissa vuodesta 2006 alkaen. SuomiAreena järjestetään kesäkuussa juhannuksen jälkeisellä viikolla 25.-28.6. Tapahtuman järjestävät yhdessä MTV ja Porin kaupunki.

Tapahtumassa nostetaan esiin tekoja, jotka vievät suomalaista yhteiskuntaa kohti parempaa. Festivaaliohjelman teemat ovat syntyneet ohjelmassa mukana olevien organisaatioiden esiin nostamista teoista ja aiheista, jotka puhuttavat yhteiskunnassa juuri nyt.

Rotarypiiri D1410 oli viime kesänä mukana SuomiAreenan Kansalaistorilla. Kokemus oli rohkaiseva ja olemme mukana myös tällä kertaa. Käytännön järjestelyistä Porissa vastaavat alueen 2 rotaryklubit.

Viime vuonna pääteemanamme oli ympäristö ja esittelimme mm. Vesireppua. Tällä kertaa pyrimme tavoittamaan lapsiperheitä ja sitä kautta keskustelemaan rotarytoiminnasta potentiaalisten jäsenien kanssa. Tarkoituksena on myös toteuttaa pienimuotoinen RotaKids -rata haasteellisessa ympäristössä.

Tervetuloa vierailemaan piirin osastolla SuomiAreenan Kansalaistorilla 25.-28.6.!

Pekka AG2

Lue lisää https://www.suomiareena.fi/