24.10 vietettiin maailman Poliopäivää. Vuonna 1988 alkoi Rotary Internationalin toimesta rokotuskampanja polion eli lapsihalvauksen hävittämiseksi maailmasta. Tuolloin poliota esiintyi 125:ssä maassa ja vuosittain yli 300 000 lasta ja nuorta sairastui polioon.  Yhteistyökumppaneina tässä jättiprojektissa ovat toimineet mm. WHO, UNICEF, CDC sekä Bill ja Melinda Gatesin säätiö. 30:ssä vuodessa Rotaryt ovat keränneet ja käyttäneet rahaa polion hävittämiseen noin 1,7 miljardia dollaria.

Tulostakin on syntynyt, viime vuonna poliota tavattiin enää kolmessa maassa ja sairastuneitakin oli vain 11 henkeä. Maailmanlaajuista pikkulasten rokotuskamppanjaa on kuitenkin edelleen jatkettava kattavasti, kunnes tämä tauti on lopullisesti saatu hävitettyä.

Tämän vuoden poliopäivänä Rotarypiirimme eli district 1380:n kaikki 31 Rotaryklubia lahjoittivat Rotarysäätiön Polio Plus-keräykseen kukin 1000$. Bill ja Melinda Gatesin säätiö on luvannut lahjoittaa jokaista Rotaryjen keräämää dollaria kohden kaksi dollaria, joten piirimme klubien lahjoituksen arvo triplaantuu 93 000 dollariin !

Kuvassa Kauhava-Härmät RC:n ja Kauhava RC:n presidentit tiedottavat yhdessä tästä klubiensa tekemästä merkittävästä lahjoituksesta.