Kauhavan Rotaryklubin 60-V juhlavuoteen liittyen pidettiin 14.3.2019 Intercity-kokous kummiklubimme Kauhava-Härmät RC:n kanssa. Illan teemana oli ShelterBox katastrofiaputoiminta jossa Rotaryt ovat vahvasti mukana. Suomen ShelterBox Tuki ry:n aktiivi PDG Niko Niemi Lahti-Wesijärvi Rotaryklubista ja Rotarypiirimme 1380 uunituore ShelterBox vastaava Hannu Kuokkanen Vaasan Rotaryklubista esittelivät osanottajille niin HELA-ravintolaan pystytettyä hätämajoitustelttaa kuin boxin muutakin sisältöä. Esittely herätti klubilaisten parissa suurta mielenkiintoa. Illan päätteeksi Kauhavan Rotaryklubi lahjoitti ShelterBox tukiyhdistykselle yhden boxin hankinta- ja toimitusarvon eli 750€.

Kuvassa klubimme presidentti Jarmo Vainionpää, PDG Niko Niemi Suomen ShelterBox Tuki ry:stä  sekä piirimme 1380 ShelterBox vastaava Hannu Kuokkanen. Hikisen urakan eli teltanpystytyksen ja boxin sisällön esille asettelun jälkeen on helppo hymyillä.

Klubimestarimme Nuutti ehti ensimmäiseksi tutustumaan Hela-ravintolan saliin pystytettyyn hätämajoitustelttaan.

Kesäkuussa 2019 olimme mukana Kauhavan yrittäjien kesämarkkinoilla esillä omalla standillamme. Esittelimme pääasiassa ShelterBox katastrofiapua, mutta toki siinä ohessa myös klubiamme ja sen nuorisovaihtotoimintaa. Keräyslippaan vaihtoehtona olivat myös ShelterBoxin tueksi myytävät aurinkoenergiakäytöiset LED-valaisimet. Markkinatarjouksemme oli varmaan torin erikoisin:  ”Maksa kaksi niin saat yhden” Eli ostamalla yhden valaisimen lahjoitti samalla toisen jonnekkin katastrofialueelle.

Parhaiten kävivät kaupaksi ilmaiseksi jaossa olleet irtokarkit, mutta kyllä myös ShelterBox keräyslipas saatiin päivän kuluessa puolilleen.