Piiri 1410 haastaa jokaisen klubin ja niistä muutaman henkilön tähän keruutyöhön, joka toimii toukokuun lopusta syyskuun loppuun, visuaalisena näköhavainnointina kerran viikossa (tiistai-keskiviikko). Helppoa, eikä vaadi mitään analyysejä tms. tutkimustyötä. Tämä voidaan tehdä Rotarien mökkirannasta, omasta yleisestä rannasta, tai jopa veneestä, mutta samaista pisteestä säännöllisesti tavoitteellisesti viikoittain. Ei tosiaankaan ole vaikeaa.Sinileväseuranta on helppoa ja tärkeää Itämerityötä meidän kaikkien hyväksi ja viihtyvyyden parantamiseksi.

Osallistuuhan klubisi Piiri 1410:n Itämeriprojektiin myös vuonna 2022!

Ilmoita klubisi ja teiltä sopiva henkilö/henkilöt tai itsesi mukaan. Kirjaa listaan mahdolliset havaintopaikat ja aloitetaan yhdessä havaintojen keruu kaudelle 2022. Keräämme yhteen kaikki paikat, jotta saadaan kattava otos koko piirimme alueelta, niin ulko- kuin sisäsaaristosta sekä sisävesistöistä. Ilmoittautumislomake löytyy täältä.

Havainnointikoulutukset järjestetään 10.5.2022 (merialueet) ja 16.5.2022 (järvialueet). SYKE lähettää osallistumislinkit sähköpostilla.

Rainer Huopalahti (rainer.huopalahti@utu.fi) koordinoi, neuvoo ja ottaa yhteyttä klubiisi ja yhteyshenkilöön koulutuksen merkeissä myöhemmin keväällä.

Translate »