Turun Rotaryklubi suunnittelee kesän 2024 Tall Ships Races -tapahtuman yhteyteen ainutlaatuista elämystä. Suuntaamme Airistolle – alueelle, jonne on pääsy vain erityisluvalla – Tall Ships Racesin viimeisenä päivänä, jolloin suuret purjelaivat lähtevät merelle ja nostavat purjeensa yhtenä suurena paraatina. Kutsumme mukaan kaikki rotarit ystävineen. Tervetuloa Turkuun!

Rotary & Friends on tapahtuma, jonka tarkoituksena on koota yhteen rotarit läheltä ja kaukaa, joko yksin tai perheen tai ystävien kanssa. Vuonna 2024 juhlimme Rotary Internationalin teemaa Magic of Rotary ja suuntaamme yhdessä Suomen suurimpaan yleisötapahtumaan, Tall Ships Racesiin, joka toteutuu vain neljän vuoden välein ja joka järjestetään Turussa kuudetta kertaa. Tapahtuma itsessään ympäri maailmaa saapuneine suurine purjelaivoineen on elämys, mutta me haluamme tarjota ystävillemme vielä jotakin ekstraa. Sunnuntaina 21.7. on luvassa ehkä koko kilpailun hienoin hetki, kun suuret purjelaivat lähtevät Turun Aurajoesta ja nostavat purjeensa yhtenä paraatina Airistolla.

Tall Ships Races TSR on kansainvälisen lontoolaisen Sail Training International -järjestön omistama tuotemerkki. STI:n visiona on edistää TSR-purjehdusten avulla yhteisymmärrystä kansojen ja kulttuurien välillä ympäri maailmaa tarjoamalla nuorille konkreettisia ’kädet köysissä’ -purjelaivakokemuksia, innostaen heitä elämään täyttä elämää. Monet TSR-aluksilla purjehtivista nuorista ovatkin kotimaissaan syrjäytymisuhan alla, ja saaneet paikan miehistöissä juuri siksi. Purjehduksilla heitä koulitaan hienovaraisesti takaisin sääntöihin ja sopimuksiin, luottamukseen ja yhteistyöhön perustuvaan yhteiskuntaan. Tämä on toimintaa, johon rotarit esimerkiksi Norjassa ovat jo aiemmin lähteneet mukaan. Suomessa erityisesti Maarianhaminan ja Nauvon rotarit ovat täysillä mukana paikallisten TSR-tilaisuuksien järjestämisessä. Piirimme muillekin rotareille on nyt avautunut mahdollisuus päästä seitsemän vuoden tauon jälkeen näkemään alukset tosi toimissa, kiitos Turku-Åbo-rotaryklubin, sanoo piirimme kuvernööri Aaro Söderlund.

Lue lisää tapahtumasta tästä.

Ilmoittautuminen osoitteessa https://turunrotaryklubi.tapahtumiin.fi. Ilmoittautuneille lähetämme infoa tarkemmasta lähtö- ja paluupaikasta sekä muusta käytännöllisestä. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova.

Tiedustelut: ohjelmakomitea@turunrotaryklubi.fi

Translate »