Raahen Rotaryklubi ja Pietari Brahen Rotaryklubi järjestivät veneretkitapahtuman maahanmuuttajille ja heidän perheilleen lauantaina 17.8.2024. Tapahtuma onnistui hienosti. Sää oli kesäisen aurinkoinen ja tyyni. Paikka oli Raahen Terässatama eli Raahen Purjehdusseuran venesatama. Mukana oli noin 50 maahanmuuttajaa kahdeksasta maasta: Ukrainasta, Iranista, Syyriasta, Afganistanista, Kazastanista, Kirgisiasta, Nigaraquasta ja Kongon Demokraattisesta tasavallasta. Yhteys maahanmuuttajiin saatiin etupäässä SPR:n Raahen osaston kautta.

Merelle Raahen kauniiseen saaristoon päästiin sukellusseura Mursujen ja Raahen Meripelastusyhdistyksen veneillä, lisäksi rotari Risto Kallion salonkiveneellä Ingridillä veneiltiin parikin kertaa. Tapahtumassa oli mahdollista kokeilla myös jollapurjehdusta, melontaa kanooteilla sekä kumiveneilyä. Muutamat osallistujat myös saunoivat ja uivat meressä.

Tapahtuman järjestäjinä raahelaisia rotareita aveceineen, Mursujen, Meripelastusyhdistyksen ja Purjehdusseuran jäseniä oli paikalla parisenkymmentä.
Kahvi- ja mehutarjoilun lisäksi oli myös makkaran ja lettujen paistoa.

Translate »