Juvan Rotaryklubi ry. toteutti yhdessä Juvan yhtenäiskoulun kanssa metsäpäivän 26.9.2023 Kivikankaan alueella Juvalla. Järjestelyissä oli mukana MHY Etelä-Savo, Metsä Group, Stora Enso UPM, Esedu ammattiopisto ja Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK. Päivän ideana oli, että eri metsäalan toimijat sijoittivat omat toimintarastinsa Juvan seurakunnan maa-alueelle. Tavoitteena oli, että oppilas tutustuu mm. metsäalan ammatteihin ja metsäalaan elinkeinona, unohtamatta metsien kasvi- ja eläinlajeja. Maastossa tarjottiin koululaisille hernekeittoa ja makkaraa. Palautekyselyssä 81,3 % oppilaista toivoi lisää samanlaisia koulupäiviä.

Seuraavana päivänä 27.9. toteutettiin vielä Juvan ala-astelaisille ja esikoululaisille metsäteemainen tapahtuma Juvan laavukylän alueella pesäpallostadionin vieressä. Siellä oppilaiden mieleen olivat jääneet otökkärasti ja lepakkorasti.

Translate »