Rotarypiiri 1430 esittelyssä

Piirimme  1430 käsittää Itäisen Suomen  – Kotkasta Kiuruvedelle. Piiri on yksi viidestä Suomen rotarypiiristä. Rotaryklubeja piirissämme on 31 ja sen lisäksi yksi Rotarackt klubi. Jäseniä klubeissa on n. 870.

Piiriä johtaa kuvernööri yhdessä piirihallituksen kanssa apunaan piirin komiteat ja alueittaiset apulaiskuvernöörit.  Kuvernöörin toimikausi on rotaryvuosi (01.07.-30.06). Vuoden aikana hän vierailee kaikissa piirin klubeissa. Vuosittain tulevan rotaryvuoden kuvernöörin valitsee  piirin nimeämiskomitea klubien esittämistä ehdokkaista. Valinta vahvistetaan lopullisesti  Rotary Internationalin vuosittain pidettävässä maailman konferenssissa.Kuvernööri on on toimikautensa Rotary Internationalin edustaja piirissään.

Kuvernöörin ja rotarypiirin tehtävä on tukea ja koordinoida alueensa klubien toimintaa ja rotarytoiminnan kehittämistä alueellaan.

Piiri järjestää kahden vuosikokouksen lisäksi erilaisia koulutustapahtumia, joista tärkein on alkuvuodesta pidettävä PETS-koulutus tulevan rotaryvuoden klubien presidenteille ja muille virtailijoille.  Lisäksi on mm. nuorisovaihdon, rotarysäätiöasioiden koulutusta.

Kaikille rotareille yhteisiä tapahtumia on mm. Syysseminaari ja keväällä pidettävä juhlava Piirikonferenssi.

Ajankohtaista tietoa  rotarytoiminnasta löydät parhaiten sähköisestä rotarymatrikkelista Suomen Rotarypalvelun nettisivujen jäsenille osion tietopankista. Tarvitset sinne kirjautumiseen salasanan. Sen saat tarvittaessa klubisi tai piirin sihteeriltä. Suomen Rotarypalvelun nettisivuille pääset tästä. Rotarypiirimme Facebook ryhmä on rotareille tarkoitettu keskustelufoorumi ja infokanava.

Liity mukaan!

Translate »