Kiinnostaako jäsenyys?

Miten liityn rotariksi?

Rotaryyn kannattaa liittyä, jos haluat olla kehittämässä omaa paikkakuntaasi tai olla rakentamassa parempaa maailmaa. Rotary yhdistää samoin ajattelevia ihmisiä, ja yhdessä toimimalla voimme saada aikaa enemmän. Rotarina tutustut oman paikkakuntasi vaikuttajiin, ja sinulle avautuu niin halutessasi näköaloja myös kansainväliseen toimintaan. Olemme maailmanlaajuinen verkosto, joka tarjoaa paljon erilaisia mahdollisuuksia.

Kymmenen hyvää syytä olla rotari

Rotarina voit

1. palvella ja käyttää omaa osaamistasi
  2. verkostoitua ammatillisesti
  3. kasvaa ja kehittyä ihmisenä
  4. solmia uusia ystävyyssuhteita
  5. päästä osalliseksi kulttuurien monimuotoisuudesta
  6. toimia hyvänä yhteiskunnan jäsenenä
  7. edistää maailmanlaajuista yhteisymmärrystä
  8. viihtyä ja kokea uusia asioita
  9. olla mukana nuorisovaihdossa ja ottaa halutessasi kotiisi vaihto-oppilaan
  10. olla mukana eettisessä toiminnassa.

Nuorille tarjoamme mahdollisuuden osallistua rotaryyn  Interact– ja Rotaract-toiminnan kautta.

Kuinka haen mukaan rotareihin?

Kaikki rotaryklubit toimivat aktiivisesti uusien jäsenten hankinnassa. Klubeihin kutsutaan uusia jäseniä klubin jäsenen ehdotuksesta.

Jäsenkelpoisuuden tärkeimpänä kriteerinä on mahdollisuus osallistua aktiivisesti klubin toimintaan. Jäseniä pyritään kutsumaan laaja-alaisesti eri osaamisalueilta, jotta klubi kuvastaisi monipuolisesti eri ammatteja ja kulttuureja.

Jos olet kiinnostunut jäsenyydestä, toimi seuraavasti:

1. Tutustu Rotaryyn, järjestön toimintaan ja arvoihin sekä rotarien kokemuksiin jäsenyydestä.
  2. Tutustu klubien toimintaan. Etelä-Suomen ja Viron klubit löydät tästä linkistä tai Club Finder hakupalvelulla.
  3. Valitse sopiva klubi, joka kokoontuu lähelläsi ja sinulle sopivaan aikaan.
  4. Ota yhteyttä klubin jäseneen ja kerro hänelle kiinnostuksesi rotarytoimintaan ja klubin aktiviteetteihin. Keskustelkaa myös mahdollisuudesta osallistua vieraana klubikokoukseen, jotta saat tuntuman klubin toimintaan ja jäsenyyteen.
  5. Jos tutustumisen jälkeen klubi osoittautuu sopivaksi ja jäsenyys kiinnostavaksi, lähetä klubin presidentille tai sihteerille vapaamuotoinen hakemus, jossa viittaat tapaamasi jäsenen esittämään kutsuun ja kerrot itsestäsi ja motivaatiostasi liittyä rotareihin. Liitä hakemukseesi ansioluettelosi (CV) ja halutessasi täytä etukäteen yhteystietosi alla olevalla lomakkeella.
  6. Klubi harkitsee hakemustasi ja hyväksyessään sen pyytää sinulta yhteystiedot jäsenhakemuslomakkeella.
  7. Sinut vastaanotetaan klubiin uutena jäsenenä ja esitellään klubikokouksessa.

Jäsenhakemuslomake PDF-muodossa
Jäsenhakemuslomake MS Word-muodossa