Rotarypiiri 1420 esittelyssä

Rotarypiiri 1420 toimii Uudellamaalla ja Virossa

Rotarypiirimme 1420 on yksi Suomen kansainväliseen Rotary-palvelujärjestöön kuuluvista kuudesta Rotarypiiristä. Piiriin kuuluu 47 klubia Etelä-Suomesta ja 21 Viron klubia. Näissä klubeissa on yhteensä jäseniä runsaat 2 600 (03/2020). Viron klubeissa on noin 600 jäsentä. Löydät itseäsi lähinnä olevan klubin Etelä-Suomen ja Viron klubilistasta tai Club Finderistä.

Piiriä johtaa kuvernööri tukenaan piirineuvosto, piirikomiteat ja piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit (AG). Piirin nimeämiskomitea valitsee klubien asettamista ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.  Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana tai järjestää klubien alueellisia yhteistapaamisia.

Piiri järjestää klubeille vuoden aikana useita tapahtumia. Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin. Klubien tuleville presidenteille ja klubivirkailijoille järjestetään vuosittain koulutusseminaari (PETS), johon osallistuminen on tärkeää. PETS’in yhteydessä pidetään lisäksi piirineuvottelu, jossa vahvistetaan tulevan vuoden piirivirkailijat ja budjetti.

Tutustu muihin Suomen rotarypiireihin täällä.