Timo Lehesniemi

Miksi minä rotarina?

Aivan yksinkertaisesti; koska olen yllytyshullu 😊. Eräänä päivänä sain kutsun ystävältäni tulla tutustumaan rotarien toimintaan. En ollut  juurikaan kuullut järjestöstä, mutta tykästyin heti ajatukseen olla vaikuttamassa paikallisesti. Tykästyin yhteisöllisyyteen, mahdollisuuteen vaikuttaa lähiympäristööni. Minulle tämä on mielekäs tapa tehdä yhteiskuntaa vähän paremmaksi.

Meidän klubissamme Porvoossa olemme tehneet vaikuttavaa työtä nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi ja Itämeren puhdistamiseksi. Ammennamme omalla toiminnallamme nuorille esimerkkiä ja kokemusta. Aina kun saamme muutaman nuoren integroitua yhteiskuntaan, olemme vaikuttaneet tulevaan tavalla, jota emme tänään olisi osanneet ennustaa.

Meidän klubissamme on osaamista monelta saralta yhteiskunnasta ja eri ammateista. Yhdessä olemme enemmän. Yhteistyömme oppilaitosten, nuorten johtamisvalmiuksien vahvistamisen ja kansainvälisen nuorisovaihdon kanssa on samalla tavalla tulevaisuutta rakentavaa toimintaa.

Nyt on aika herättää yhteisöllisyys! Rotareissa toimitaan yhteen hiileen puhaltaen yhteiskuntaa parantaen. Koen, että tämä on paljon parempi vaikuttamisen keino kuin pelkkä rahan lahjoittaminen. Rotarit ovat minulle Se parempi Paikka.

Kiinnostuitko jäsenyydestä? Ota yhteyttä jäsenkomitean puheenjohtaja Jari Paulamäkeen, paulamakijari@gmail.com.