Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika

01.10.2023
00:00

Tule mukaan soutamaan tai kävelemään Itämeren hyväksi! Jo perinteeksi muodostunut Silakkasoutu järjestetään Stadin Silakkamarkkinoiden avajaispäivänä sunnuntaina 1.10.2023. Kutsumme kaikki rotarit mukaan viettämään mukavaa ulkoilupäivää ja samalla tukemaan tärkeää työtämme Itämeren hyväksi.

Tapahtumassa soudetaan kirkkoveneillä Helsingin edustalla, nautitaan maittava silakkalounas ja kuullaan Itämeren asiantuntijoita seminaarissa. Tänä vuonna voi osallistua myös kävellen – matka Töölönlahdelta Kauppatorille taittuu mukavasti isommallakin porukalla, joten tervetuloa koko perheen voimin! Myös ei-rotarikaverit ovat tervetulleita.

Vuonna 2023 Silakkasoudun tuotto lahjoitetaan Baltic Sea Action Groupin työhön Itämeren vedenalaisen monimuotoisuuden suojelemiseksi. BSAG ottaa yhteyttä lajirikkaimpien alueiden omistajiin ja auttaa kiinnostuneita maanomistajia suojelemaan nämä tärkeät kohteet. Se toimii koordinoijana maanomistajien, ELY-keskuksien ja Metsähallituksen välillä, jotta suojeluprosessi etenee mahdollisimman helposti ja nopeasti.

Ohjelma:

Klo 9 alkaen ilmoittautuminen Pikku-Finlandiassa. Myös kipparipalaveri klo 9.
Klo 10 Aamukahvi ja ohjeet soutajille Pikku-Finlandiassa. Joukkuekuvaukset rannassa.
Klo 11 Soutu/patikka Töölönlahdelta Kauppatorille
Klo 12 (noin) Rantautuminen Kauppatorille
Klo 12.30 Silakkalounas Unicafe Porthaniassa (Yliopistonkatu 3)
Klo 14 Seminaari “Eläköön meriluonto!” (Helsingin yliopisto, Porthania)
Klo 15.30 Tilaisuus päättyy ja Silakkamarkkinat Kauppatorilla kutsuvat!

Lisätietoa ja ilmoittautuminen
Lataa tästä esittelymateriaali ja innosta klubisi mukaan!

Lokakuussa nähdään!

Ps. Ota seurantaan myös tapahtuman some-tilit: Facebook ja Instagram