Tammisaaren Rotaryklubi tuli Suomi 100 -juhlavuonna Länsi Uudenmaan sotahistoriallisen yhdistyksen avuksi toteuttamaan Hangon sotahistoriallisen museon saneeraustyön. Hangon rintamamuseo on paljon enemmän kuin perinteinen museo, sillä se sijaitsee tarkalleen siinä kohdassa, jossa rintamalinja kulki Hankoniemellä jatkosodan aikana. Tavoitteena oli säilyttää tietoisuus Hangon rintaman tapahtumista tuleville polville. Museo on toiminut samalla paikalla jo vuodesta 1981, ja siellä vierailee vuosittain noin 20 000 henkeä

Rotaryklubi keräsi sponsorirahoituksena hankkeelle noin sadalta yrityksiltä ja yhteisöiltä noin 140 000 euroa. Tarvike- ja palveluhankinnoin kerättiin lähinnä lähialueen yrityksiltä noin 100 000 euroa. Karjaan Rotaryklubi saneerasi ja kunnosti lisäksi Irma-bunkkerin uuteen uskoon keräten tähän noin 30 000 euroa. Talkootöitä tehtiin runsaasti useilla eri alueilla kuten purku ja maalaustöissä sekä teknisessä suunnittelussa.

Museoalueella esitettiin lisäksi Väinö Linnan romaaniin perustuva näytelmä  suomeksi ja ruotsiksi varta vasten rakennetulla ulkoilmanäyttämöllä. Tammisaaren Rotaryklubi osallistui yhden suomenkielisen ja yhden ruotsinkielisen näytöksen järjestämiseen myymällä noin 350 lippua. Tuotto lahjoitettiin Hangon rintamamuseolle.

Uuteen saneerattuun museoon sijoitettiin maakuntamuseon Hangon rintamaan sijoittuva näyttely. Uudistettu museo avattiin juhlallisesti puolustusvoimien lippujuhlapäivänä 4.6.2017.