Savonlinnan Rotaryklubi ry

Valitse sivu

Teema 2021-2022 logoIntialainen Shekhar Mehta on aloittanut oman vuotensa 2021–2022 Rotary Internationalin presidenttinä heinäkuun alussa ja hän on nimennyt vuositeemakseen

SERVE TO CHANGE LIVES – PALVELE MUUTAT MAAILMAA

Meidän rotareiden tehtävänä kautta yli 100-vuotisen historiamme on todellakin ollut ihmisten elämän parantaminen lukuisin eri tavoin. Mehta toteaa, että samalla kun muutamme toisten ihmisten elämää, muutamme paremmaksi myös itseämme ja omaa elämäämme.
Ohjenuorana oikeudenmukaisuus. Presidentti Shekhar Mehta toivoo rotareiden keskittävän alkavana rotarivuotena voimansa
erityisesti tyttöjen elämän ja aseman parantamiseen maailmassa. Tytöille tulee tarjota mahdollisuudet koulutukseen, riittäviin resursseihin ja palveluihin sekä etenemiseen työuralla aina johtajuuteen asti. Tässä työssä rotareiden arvoja ja ohjenuoria ovat monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inhimillinen tarve liittyä osaksi erilaisia yhteisöjä.
Meitä rotareita tarvitaan tässä maailmassa, ja meitä tarvitaan lisää, koska meillä on niin tärkeitä tehtäviä. Me olemme jo onnistuneet maailmanlaajuisen yhteistyön avulla hävittämään polion lähes kokonaan. Tällä hetkellä osallistumme COVID-19-viruksen torjuntaan. Palvelemme omia paikallisia yhteisöjämme ja elinympäristöjämme. Uusin kärkiteemamme on luonnonympäristön suojeleminen.
“Uskon tämän kaiken innostavan meitä. Rotarit rakastavat haasteita”, Mehta toteaa.