Savonlinnan Rotaryklubi ry

Valitse sivu

Matkalippu tulevaisuuteen stipendien saajat eri vuosilta

Matkalippu tulevaisuuteen-stipendin saajat 2016

Enonkosken koulu:
Emmi Kapanen

Mertalan koulu:
9A Joonas Ikonen
9B Nuutti Hartikainen
9C Atte Kapanen
9D Viivi Erkkilä
9E Nea Luukkonen
9F Mirjami Hanhisalo

Talvisalon koulu:
9A Markus Juuti
9B Tatu Rahikainen
9C Jesse Litmanen
9D Sanni Lipponen
9E Miro Kosonen
9M Jani Kautonen

Ryhmäkuva 19.5.2016

———————————————-

Rotarit jakoivat stipendejä nuorille – katso kaikki stipendinsaajat!

12.5.2017

Puruvesi  = linkki lehden sivulle

Savonlinnan Rotariklubi jakoi torstaina 18 nuorelle 100 euron Matkalippu tulevaisuuteen -stipendin.

Rotarit ovat vierailleet kouluissa pitämässä ”Miten minusta tuli minä” -puheenvuoroja, joilla pyritään herättämään nuoria ajattelemaan mitä muutakin kuin koulunkäyntiä on tulevaisuuteen ja aikuisuuteen valmistautuminen. Nuorten kanssa on pohdittu reiluuden, rehellisyyden ja oma-aloitteisuuden merkitystä. Nuoret ovat kiinnostuneina kuunnelleet rotareiden elämänvaiheita. Stipendinsaajat palkittiin hyvästä käytöksestä ja toisten arvostamisesta.

Koulut valitsivat itse stipendiaateiksi oppilaita, jotka ovat edistyneet.

Opettaja Jan Söderholm esitti koulujen puolesta rotaryklubille kiitokset yhteistyöstä.
Stipendinsaajat;

Ryhmäkuva 19.5.2016

Ryhmäkuva 11.5.2017

ITÄ-SAVO julkaistu 18.5.2018 7:44

Rotaryt palkitsivat ysejä hyvästä käytöksestä ja huomioon ottamisesta

Kanssaeläjien huomioiminen on matkalippu tulevaisuuteen.

Kauniisti käyttäytyviä ysejä ei palkita ruusuilla vaan sadan euron stipendillä ja juhlalounaalla rotaryjen kanssa.

Savonlinnan rotaryt jakoivat eilen tämän vuoden Matkalippu tulevaisuuteen -stipendit Savonlinnan ja Enonkosken peruskoulun ysiluokkalaisille. Stipendin sai nuori, jonka luokkakaverit arvioivat edistyneen parhaiten toisten huomioon ottamisessa ja hyvässä käytöksessä.

Savonlinnan Rotaryklubi on jo useana vuonna tehnyt yhteistyötä Savonlinnan ja Enonkosken peruskoulujen kanssa teemalla Matkalippu tulevaisuuteen.

Oppilaat työstivät lukuvuoden aikana koulussa asioita, joita he pitivät tärkeänä toisten huomioimisessa ja hyvässä käyttäytymisessä. Rotarit kävivät pareittain kaikilla kouluilla, jossa teemaa käsiteltiin yhden oppitunnin ajan.

Teemaan liittyviä asioita työstettiin edelleen opettajan kanssa, ja oppilaat valitsivat keväällä kultakin luokalta yhden oppilaan, joka on heidän mielestään parhaiten edistynyt hyvässä käyttäytymisessä ja toisten huomioimisessa. Hänet rotaryklubi palkitsee 100 euron stipendillä sekä yhteisellä lounaalla rotaryjen kanssa.

Matkalippu Tulevaisuuteen stipendiensaajat 2018

Mertalan koulu: Julia Kinnunen 9A, Joonas Sairanen 9B, Aino Immonen 9C, Sanni Härkönen 9D, Aapo Pitkänen 9E
Talvisalon koulu: Jenna Mustonen 9A, Juho Puurunen 9B, Janne Suhonen 9C, Joona Kostiainen 9D, Anton Hokka 9E, Vilhelmiina Koivunen 9M
Punkaharjun koulu: Aino-Mailis Saksa 9A, Ronja Rautanen 9B
Kerimäen koulu: Janina Laine, Sanna Kosonen, Samu Tuunanen
Enonkosken koulu: Linnea Laitinen
Savonrannan koulu: Jatta Kastikainen

Aiheet

Tiina Kukkonen

Matkalippu tulevaisuuteen stipendinsaajat 2019

Kuvassa lähes kaikki stipendinsaajat yhteiskuvassa 16.5.2019 presidentti Kari Herttuaisen kanssa

Mertalan koulu: Alma Kovanen, Ella Tapanila, Liisa Tynkkynen, Eemil Väänänen, Emmi Siitonen.

Talvisalon koulu: Niklas Vasara, Aapo Rasimus,Teemu Romppanen, Aaron Juuti, Tuukka Tuhkunen, Julius Kuruheimo, Iida Kokkonen ja Netta Asikainen.

Punkaharjun koulu: Niilo Hämäläinen, Miamari Saksa.

Kerimäen koulu: Miina Naukkarinen, Kerttu Rinkinen, Joni Lähdetniemi.

Enonkosken koulu: Ian Laitinen.

Savonrannan koulu: Elmeri Käyhkö.