Savonlinnan Rotaryklubi ry

Valitse sivu

Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Matkalippu tulevaisuuteen

Klubimme on mukana piirin projektissa Matkalippu tulevaisuuteen. Projektin tarkoituksena on kannustaa nuoria huomioimaan toiset, hyvään käytökseen, terveisiin elämäntapoihin, terveeseen itsetuntoon sekä sopeutumiseen sekä korostaa työn tekemisen merkitystä ja ohjata oikealle elämänuralle.

Stipendin saajat eri vuosilta alasivulla

Puhdas Saimaa-projekti

Savonlinnan Rotaryklubi lahjoitti osaba Puhdas Saimaa-projektia USB- mikroskoopit ja – endoskoopit Pihlajaniemen ja Punkaharjun koulujen 5 luokkalaisille (yht. 15 mikroskooppia ja 13 endoskooppia). Laitteet jaettiin oppilasmäärien mukaan (n. 5 oppilasta /ryhmä/ laite/koulu)

Pihlajaniemen koululle on luovutettu ko. laitteet (1.11.2018) ja he aloittavat ko. tutkimusprojektin näinä päivinä eli ennen jäiden tuloa.

Punkaharjun koulu aloittaa keväällä 2019 jäiden lähdön jälkeen ja laitteet luovutetaan marraskuun 2018 aikana heille. Molemmat koulut sijaitsevat Saimaan vesistön äärellä jotenka koululaiset pääsevät toteamaan omien lähivesien tilan konkreettisesti.

Se mikä on tärkeää niin oppilaille selviää puhtaan veden merkitys maailmanlaajuisesti että lähialueella.

Kokoontumistiedot

Paikka: