Lahden Rotaryklubi sai toistamiseen piirin Pesänrakentaja-kiertopalkinnon 15.4.2023. Esa Mäkinen perusteli palkinnon antamista seuraavasti:

Perusteeni valinnalle olivat hyvin yksinkertaiset: olen koko kauteni ajan korostanut klubin pidemmän aikavälin suunnittelun merkitystä klubin menestykselle sekä tietenkin suunnitelman toimeenpanoa. Toisena tukevana kriteerinä se, että suunnittelun perustassa klubi osoittaa tietoisuutta ja ymmärrystä Rotary Internationalin strategiasta ja muista linjauksista. Lahti RK täytti nämä kriteerit parhaiten. Korostan, että Pesänrakentaja ei suoranaisesti ole ”parhaan klubin” palkinto, vaan kunkin kuvernöörin omien painopisteiden mukaan jaettavissa. Lahti RK on kriteereilläni myös yksi parhaista.

Edellisen kerran Lahden Rotaryklubi sai palkinnon vuonna 1982.

Palkinnon otti vastaan klubimme jäsenet Leena Peuhu ja Erja Hakkarainen.

Kuva: Niko Niemi