Varainhankinta ja lahjoitukset

Rotaryklubimme on mukana sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa palvelutyössä monin eri tavoin. Osallistumme paikkakunnallamme useisiin projekteihin.

Lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin mm. Rotarysäätiön kautta. Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta. Rotarysäätiölahjoituksissamme klubimme on kohdentanut viime vuosina lahjoituksiaan erityisesti rotaryn vesi- ja sanitaatio -keskittämisalueelle.

Klubimme on osallistunut myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme on osallistunut omalla panoksellamme tähän työhön.

Muita lahjoituskohteita vuosien varrella:

Lahden Joulupuu-keräykseen S-ryhmän lahjakortteja.

Rahalahjoitus Suomen Punaisen Ristin katastrofirahaston keräykseen avuksi akuutin kriisin uhreille.

Useina vuosina rahalahjoituksia Pelastusarmeijan Lahden osastolle, kohteena paikallisesti Lahden ja Hollolan alueen kaikkein vähävaraisimmat perheet/henkilöt.

Lahteen ja lähialueille tulleille pakolaisille ostimme S-ryhmän lahjakortteja.

Lahjoitus Lahden Pelastakaa Lapset ry:lle paikallisten varattomien lapsiperheiden LIDL:in ruokalahjakortteihin.

Klubi on jatkanut jo pitempään World-Vision-järjestön kautta kummilapsemme koulutuksen tukemista rahallisesti kuukausittain.

Rahalahjoitus Lahden Ensi- ja Turvakoti ry:lle.

Useina vuosina rahalahjoituksia Lahden Seurakuntayhtymän diakoniatyölle.

Useina vuosina rahalahjoituksia Suomen Pelastusarmeijan säätiölle, heidän valtakunnalliseen Joulupuu -keräykseen.

Useina vuosina rahalahjoituksia Lahden alueen Rotaryklubien yhteiseen Koulupuu-hankkeeseen.

Klubimme on myös ajoittain osallistunut ShelterBox-lipaskeräyksiin, sekä LuminAid -aurinkokennolamppujen ostoon, joista saaduilla varoilla hankitaan hätäapusuojia ja tarvikkeita lähetettäväksi maailman kriisi- ja katastrofialueille.

Lahden alueen partiolaiset ry:lle rahalahjoitus partiolaisteltan hankintaan.

Päijät-Hämeen Saattohoidon Tukiyhdistys ry:lle eteenpäin lahjoitettavaksi kuvataidetta saattohoitopotilaiden sairaalahuoneisiin – iloksi maallisen elämän loppuhetkille.

Kokoontumistiedot

Paikka: