Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema

Lisätietoja Rotary Internationalin presidentin skotlantilaisen R. Gordon R. McInallyn teemasta ”Create Hope in the World” rotaryvuodelle 2023–2024 löydät tästä linkistä: https://www.rotary.org/en/r-gordon-r-mcinally-wants-rotary-members-create-hope-world

Lahden Rotaryklubin vuositeema

Lahden Rotaryklubin presidentti Juha Määtän teemoja tälle kaudelle 2023-2024 ovat kiertotalous- ja ympäristöteema ml. ripaus ympäristöalan tutkimusta. Näitä teemoja pyritään saamaan mukaan viikkoesitelmien aiheiden kautta. Kausi on vahvasti yritysesittelypainotteinen. Lisäksi presidenttimme pyrkii ottamaan mukaan jollain tavalla esillä olleita, palkittuja, tai pyöreitä vuosia täyttäneitä yrityksiä, organisaatioita ja henkilöitä viikkoesitelmien aihevalinnoissa. Myös paikallisia kansanedustajia kutsutaan pitämään viikkokokousesitelmiä.  Kokonaisuutena on tavoitteena jatkaa toimintaa klubimme perinteisellä ja arvostetulla toimintamallilla, eli toimimalla ”Hyvän tuulen klubina”.

RIPE Gordon McInallyn vuositeema on: CREATE HOPE in the WORLD

”Rotary auttaa luomaan olosuhteita rauhalle ja sellaiselle tulevaisuudelle, joka on elämisen arvoinen. Pysykäämme avoimina ja halukkaina muutokseen, ja pitäkäämme fokuksemme rauhan rakentamisessa maailman. Minä kehotan teitä luomaan toivoa maailmaan. Rotary tuo pysyvän muutoksen maailmaan yksi uusi toivo kerrallaan!”

Rotary Internationalin kauden 2023–2024 presidentti Gordon Mc Inally painottaa muun muassa seuraavia teemaan sisältyviä asioita:

• Luokaamme jatkuvuuden kautta uusi alku, silta tulevaan vuoteen. Jatkuvuus tarkoittaa edeltäneiden johtajien hyvien ideoiden edistämistä. Rakentakaamme RIP Jennifer Jonesin ja muiden rotarijohtajien aloittaman pohjalle ja mahdollistakaamme vieläkin suuremmat saavutukset tulevaisuudessa.
  • Polion lopettaminen on ollut Rotaryn keskeisin päämäärä (Top Corporate Priority) jo 35 vuoden ajan. Voimme olla ylpeitä siitä, kuinka olemme seuranneet unelmaamme poliovapaasta maailmasta. On aika laittaa kaikki resurssit peliin, jotta onnistuisimme tässä niin pian kuin vain mahdollista!
  • Meidän tulee ahnaasti omaksua uusia ajatuksia ja näkökantoja, jotka voivat luoda pysyvän muutoksen maailmaan.
  • Rotaryssä tiedämme kuinka rauha ei ole passiivinen unelma vaan kovan työn tulos. Rauhaa on edistettävä sinnikkäästi ja rohkeasti. Kaikki mitä jokaisella fokusalueellamme teemme luo toivoa, mikä vuorostaan mahdollistaa rauhan. Rotaryn perustajat olisivat ylpeitä humanitaarisesta työstämme, tällä kertaa ukrainalaisten auttamiseksi.
  • Haluan että Rotary tunnetaan järjestönä, joka pitää huolta jäsenistään samoin kuin palvelemistamme ihmisistä. Seuraavina vuosina pyrimme kehittämään mielenterveysjärjestelmäämme rotareiden keskuudessa samoin kuin yhteisöissämme. Stigma, joka liitetään avun pyytämiseen pitää kumota.
  • Rotareista on tultava sellainen avoin, mukaansatempaava järjestö, joka houkuttelee piiriinsä parhaita ihmisiä ja parhaita ideoita, ja parasta kumppanuutta – aivan riippumatta siitä mistä ne tulevat. Ihmisten tulee voida nähdä itsensä rotareissa.

ROTARYN VISIO

Yhdessä näemme maailman, jossa ihmiset yhdistyvät ja toimivat luoden kestävää muutosta – ympäri maailmaa, yhteisöissämme ja itsessämme.

Kokoontumistiedot

Paikka: