RYLA

Rotary Youth Leadership Awards

Rotary Youth Leadership Awards, RYLA, on Rotaryn nuorisotoimintamuoto, jolla koulutamme aloitekykyisiä ja aktiivisia nuoria omatoimisuuteen ja johtajuuteen. RYLA järjestetään yhteistyössä Kanta-Hollolan, Lahti-Launeen, Lahti-Salpausselän, Lahti-Wellamon ja Lahti-Wesijärvi sekä Nastolan Rotary klubien kanssa.

RYLA:n tavoitteena on saattaa johtamisesta ja yrittämisestä kiinnostuneet korkeakouluopiskelijat yhteen Päijät-Hämeen yritysten kanssa ja siten osaltaan edesauttaa alueen kansainvälistymistä tarjoamalla opiskelijoille mahdollisuuksia tutustua yrityksiin oppilastöiden, haastatteluiden, lopputöiden ja kesätöiden kautta.

Opiskelijalle: RYLA auttaa ja helpottaa johtamisen opiskelujasi tarjoamalla mahdollisuuden tutustua helposti alueella vaikuttavien yritysten toimintaan ja niiden johtamiseen. Samalla parannat myös mahdollisuuksia päästä tekemään yrityksiin päättötöitä ja työllistyä Lahden alueelle. Paneelikeskustelut ja haastattelumahdollisuudet syventävät ja laajentavat konkreettisella tavalla johtamisen opintoja.

Tutustu tarkemmin toimintaamme esittelyvideon avulla:

Kiinnostuitko, ota yhteyttä:

Lahden Rotaryklubi ry
Markku Lappalainen
RYLA-vastaava
ryla.rotarylahti(a)gmail.com

DuuniExpo 2023

RYLA-tiimi osallistui Kanta-Hollolan, Lahti-Launeen, Lahti-Salpausselän, Lahti-Wellamon ja Lahti-Wesijärvi sekä Nastolan Rotary-klubien klubien tukemana omalla osastolla AMK-opiskelijoiden järjestämille DuuniExpo 2023 -messuille 15.2.2023 Mukkulan kampuksella. Osastoilla käyneet opiskelijat olivat erittäin kiinnostuneita Rotary- ja Rotaract-toiminnasta. Kysymyksiä tuli niin vaihto-oppilas työstä kuin kuinka liittyä mukaan sekä Rotary työn sisällöstä.

Rotary toiminnan esittelyn tukemiseksi teimme tapahtumaan mobiilipelin, jota pelasi yhteensä noin 150 joukkuetta. Joukkueissa oli 1-5 osallistujaa. Ryla-toiminnan tukemiseksi painatettiin ja jaettiin n. 500 esitettä osastolla vierailleille opiskelijoille. Näkyvyyttä ja yleistä tietoutta saimme osastolta jaettua hyvin ja opiskelijoita osastolla oli runsaasti.

Kuvia osastosta. Kuvissa Mavi Villatoro, Pia Kuosmanen, Markku Lappalainen ja Erja Hakkarainen.

Messuosastolla esitelty peli on yhä pelattavissa. Kokeile itse!

RYLA – Nuorten johtajuuskoulutus 2021-2022

Kaudella 2021-2022 klubimme RYLA-vastaava Markku Lappalainen jatkoi tällä kaudella RYLA toiminnan eteenpäin viemistä yhdessä LUT:n ja LAB:n kanssa, sekä viiden muun Lahden alueen rotaryklubin tuella. Järjestimme RYLA -paneelikeskustelun pe 08.10.2021 LUT Mukkulan kampuksella Lahdessa, aulan tapahtuma areenalla, ilman läsnä olevaa yleisöä (THL-ohjeet). Tilaisuus striimattiin ja linkki lähetykseen toteutettiin YouTube -kanavalla LiveLahti. Aiheena oli: Yrityksen kasvun johtaminen, muutosjohtaminen ja kansainvälistyminen.

Panelisteina olivat:
• Essi Alaluukas, Rantalainen
• Pekka Laitio, Itella
• Topi Paananen, Peikko
• Pekka Tommola, Stora Enso
• Daniel Ward, Eurokangas
Alustajana toimi: Pentti Rauhala, PhD
Moderaattorina: Markku Lappalainen
Striimauksen hoiti: Jukka Mustonen, FISTE.

Kokoontumistiedot

Paikka: