Miten hakeutua?

Kiinnostuitko nuorisovaihdosta?

Rotaryn kautta voit päästä vuosivaihtoon, kesävaihtoon tai leirivaihtoon. Näistä eri vaihtomuodoista voit lukea lisää Suomen Rotaryn nuorisovaihdon sivuilta. Hakuaika seuraavan vuoden vaihtoihin on edeltävänä syksynä, elo-syyskuussa. Useimmat vuosivaihtoon hakevat aloittavat haun aikaan lukion 1. vuoden ja vaihto-oppilasvuosi alkaa mukaan valituille vuoden kuluttua elokuussa. Jos kiinnostuit, katso rye.fi -sivuilta hakuprosessista ja ohjeista vapaamuotoisen hakemuksen tekemiseen. Lisätietoja voit kysyä lähettämällä sähköpostia Lahden seudun rotaryklubien yhteiseen sähköpostiin: lahenseudun.rye(a)gmail.com

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä klubimme nuorisovaihtoasiamieheen ja kysy lähetämmekö vaihto-oppilaan tulevana vuonna.

Lahden seudun rotaryklubit toimivat yhteistyössä, niin että eri klubien nuorisovaihtoasiamiehet yhdessä käsittelevät vastaanotetut vuosivaihdon hakemukset, haastattelevat kaikki hakeneet ja tekevät valinnat. Kaudelle 2025-2026 vuosivaihtoon haluavien vapaamuotoiset hakemukset pitää jättää tuohon samaan yhteiseen sähköpostiin lahenseudun.rye(a)gmail.com  viimeistään syyskuun 2024 loppuun mennessä. Vuosivaihtoon hakeneet haastatellaan lokakuun alussa ja pian sen jälkeen hakijat saavat tietää, ovatko tulleet valituiksi mukaan. Kesävaihtoon hakijat jättävät myös vapaamuotoisen hakemuksen samoihin aikoihin, minkä jälkeen kesävaihdon hakuprosessi on hieman erilainen.

Kukin Rotaryklubi päättää itsenäisesti vuosittain, onko se mukana nuorisovaihdossa lähettämässä oppilasta / oppilaita vuosivaihtoon, kesä- ja leirivaihtoon. Lahden Rotaryklubi ja Nastolan Rotaryklubi osallistuvat tällä hetkellä vain vuosivaihdon järjestämiseen.

Lahteen tuleville Rotary-vaihto-oppilaille isäntäperheitä!

Koska nuorisovaihdossa on nimenomaan kyse vaihdosta, täkäläisen vuosivaihto-oppilaan pääsemiseen maailmalle liittyy ulkomaalaisen vaihto-oppilaan tuleminen Lahteen kouluvuoden ajaksi. Koska Rotary-vaihto-oppilaat asuvat useammassa isäntäperheessä, tarvitaan joka vuosi perheitä, jotka ovat valmiita ottamaan uuden mielenkiintoisen perheenjäsenen hoiviinsa muutamaksi kuukaudeksi. Eli isäntäperheenä olemisesta kiinnostuneet: ottakaa myös yhteyttä nuorisovaihtoasiamieheen!

Kysy rohkeasti lisää Rotaryn nuorisovaihdosta!

Nastolan Rotaryklubin nuorisovaihtoasiamies:

Juha Virtala
juha.virtala(a)dnainternet.net

(Lahden Rotaryklubi ja Nastolan Rotaryklubi tekevät kausilla 2023-2024 ja 2024-2025 yhteistyötä nuorisovaihdossa)

Rotary-nuorisovaihdosta löytyy lisätietoja osoitteesta www.rye.fi

Kokoontumistiedot

Paikka: