Tervetuloa Lahden alueen rotaryklubien yhteiseen tilaisuuteen

Aika: ke 17.4.2024 klo 18–20

Paikka: Lahden Yhteiskoulu

Rotaryn nuorisovaihto on nuorelle turvallinen mahdollisuus kansainvälistymiseen. Suomeen tulleelle oppilaalle tarjottu koti taas tuo vaihto-oppilaan kotimaan lähelle koko perhettä.

Nuorisovaihto on Rotaryn tunnetuin toimintamuoto, mutta Rotary toimii ja vaikuttaa myös monella muulla tavalla rauhantyöstä ympäristöasioihin ja sairauksien ehkäisystä heikommassa asemassa olevien auttamiseen. Rotarytoiminnan ytimenä on laaja kansainvälinen verkosto, joka tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuksia myös henkilökohtaiseen kasvuun ja kehittymiseen.

Entä mitä on ubuntu? Siihen saadaan vastaus, kun Zimbabwesta Suomeen muuttanut rotari Julia Wilson-Hangasmaa kertoo arfikkalaisesta elämänfilosofiasta, joka on hyvin lähellä rotaryn arvomaailmaa.

Tervetuloa kuulemaan nuorisovaihdosta, mahdollisuudesta toimia isäntäperheenä, Rotaryn kansainvälisestä ja paikallisesta toiminnasta sekä tutustumaan alueen klubeihin. Tilaisuus on tarkoitettu sinulle, joka harkitset vaihto-oppilaaksi lähtöä, olisit halukas tarjoamaan tänne tulevalle nuorelle kodin pariksi kuukaudeksi tai sinulle, joka haluaisit mukaan verkostoomme kehittymään tai toimimaan itsellesi tärkeiden asioiden parissa. Tilaisuus järjestetään suomenkielisenä, mutta olemme valmiita keskustelemaan asioista myös englanniksi.

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Tervetuloa!